Longing away

2009-02-12 @ 08:55:00

Jag vill jättegärna vilja resa till London om jag vann tävlingen som Airtours och Engla´s Showroom anordnar.
Varför London kan man ju undra, det finns ju en massa andra exotiska resmål att välja mellan. Visst, det vore toppen att få åka till Dublin igen, jag har ju trots allt bott i Irland i 3½ år, Berlin var fantastiskt, New York vore roligt och Malta lite tufft, då en kompis som bor i Irland kommer därifrån. 
MEN, London är London och det känns verkligen som ett  "Alla Hjärtans dag-resmål", d v s en fin födelsedagsöverraskning att få lite sådär apropå inget alls. Att fylla år den 14 är lite speciellt, det försvinner lite i allt det andra. Som läget är nu har jagi nte råd att resa någonstans, har inte hälsat på mina kära vänner i Irland sen jag flyttade, har inte åkt till något varmare land fast jag längtat.. Trots närheten, eller på grun av, kom vi oss aldrig till London när vi bodde i Irland.
JAG VILL UT OCH RESA!! Känna buzzen, träffa folk, äta engelsk frukost, prata engelska dagrna i ända, gå på Mark´s and Sparks, Camden Market, Cyber Dog, leta reda på små obskyra affärer, köpa engelsk litteratur, gå i parkerna och bara njuta efter en lååång, kalla, snöig vinter i norr. Så please- skicka mig till London!

Kommentarer
    Postat av: ANNA

    GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PLUPP!!!!! Hoppas du får en bra dag. Många kramar från ett kallt och snöigt Dalarna

    Postat av: Therese

    Stort tack både för tips på shopping och ordstäv! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: