Många bliire...

2009-02-21 @ 21:14:24

Efter att aldrig ha fått en utmaning, hopar de sig nu över en! Har 3 på lager som jag tänkte gå igenom imorgon.
Igår och idag har jag ridit för Lena Unneby- jättekul. Det har varit rätt intensivt med det ett tag. 2 helger i rad har jag ridit för Ida Hellström, ridlektion i torsdags och så 2 pass i helgen för Lena. Tufft, men roligt  och nyttigt, det har verkligen givit resultat!!! Att rida för 2 instruktörer känns jättebra, de kompletterar varandra så bra. Nu börjar jag få lite bättre ordning på sits, balans och position. Synd att man inte kan rida så intensivt hela tiden.
Tyvärr infaller extraridningen oftast den helg jag jobbar, så det är bara sista passet på fredag och första på lördag jag kan rida. Slutar 18.15, byter om, slänger i mig en varmkorv, spurtar ut till stallet, gör klar hästen, för att rida 19.15. Lördag samma visa, upp 6.30, fika, ut till stallet, se till att de får lite frukost, fixa hästen, rida 8.00. Efter ca 45 min ridning, av med allt på hästen, rykta, på med täcke, hem och duscha, ev slänga i sig frukost, för att vara på jobbet vid 9.30 *pust*. Men det är det värt!
Idag var det årsmöte för ridklubben, så efter jobbet var det till att åka direkt till mötet, som gick fort som tur var. Nu har jag slappat med lite Stinas kyckling (katterna krävde sin beskärda del), korrläst campingens hemsida, druckit lite St Peters Creamy Stout... och inte så mycket mer. Inget på TV, så nu är det snart dags för sängen... Skönt att vara lefig imorgon, men mycket att göra innan jobbvecka börjar på måndag igen. Nu ser jag fram emot nästa fredag och afterwork!!!




Cudna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: