Pyssla

2009-02-15 @ 19:19:03

Blev lite pysselinspirerad i och med mitt gardinomtagsprojekt.
Har kollat runt på lite roliga hängare, men inget som jag fastnat för. Om man kör på vitt och lantligt, eller lite Provenceinspirerat i sitt hem- vilket jag inte har, så kan man göra tjusiga hängare själv.
Leta reda på en gammal grånad träbit i lämpligt format, alternativt åk på brädgården/rota hos släkt och vänner efter lämpligt offer. Om träbiten inte antagit den sofistikerat vackra, grånade färgen som du vill ha, eller om du måste kapa den grå bit du har, kan du köpa järnvitriol på färghandeln. Vips har du fixat början på din hängare. Som krok kan du använda diverse saker, lackade, rostiga spikar, hästskosöm eller kolla runt på biltema etc efter något passande. Jag hittade en krok på just biltema som var snygg och fick mig att fundera på vad man skulle kunna ha den till. Nu fann inte just den på deras hemsida, men här kommer 2 förslag:

 


Den undre ser ungefär ut som min inspiration från butiken. Biltema
På IKEA köpte jag lådknoppar till mitt sekretärprojekt, det skulle nog också fungera som krokar. Här hittar du lite olika  förslag, de jag köpte heter Värde.
Sen ett sista tips på krokar: Börjes i Tingsryd har stallkrokar i 5-pack för 14,95. Där hittar du även hästskosöm.

Funderar på om vajer och karbinhake kan vara något som gardinomtag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: