Stockholm nästa

2009-01-14 @ 22:11:47

Härligt, som jag sett fram emot att få åka till Stockholm och hälsa på min vän L, som just köpt hus. Onsdagen den 28/1 drar jag till Umeå efter jobbet. Torsdag morgon hämtar jag mina nya glasögon , och sen drar jag och min andra hälft till Stockholm! Det blir spännande att se huset och hälsa på L, det var länge sen sist.. Naturligtvis åker vi in till stan någon dag, men orskaen till resan är egentligen jobb.
I söndags kväll ringde en kvinna från Uppsala och undrade om jag vill ansiktsmåla på deras barn- och babymässa. Jag åker ju långt, men betalar inget för platsen, då jag ingår i barnaktiviteterna. Går det som tänkt, så får jag en "sponsrad" resa till Stockholm, d v s det jag får in räcker förhoppningsvis till bensinpengar, lit mat efter vägen och kanske någon slant över att köpa nya färger för. Tyvärr är det ju ingen verksamhet man tjänar pengar på, inte är i norr i vart fall, så det får hållas på hobbynivå tills vidare.
Spännande ska det bli i a f, det var ett tag sen jag var och målade i Stockholm, men roligt är det med mässor och sånt.
Jag har startat en blogg för ansiktsmålningen, i väntan på en hemsida. Den hittar du här: ansiktsmalning.blogg.se
Förhoppningsvis kan detta bli ett långvarigt samarbete och jag gillar konceptet med blandat utbud av privata och företagm begagnat och nytt.

Med tanke på alla grejor som behövs för att orka måla nonstop, så blir det bil, annars så hade det blivit flyg (tåg går tyvärr bort- dyrt, för få tider och tar för lång tid). Synd man inte just vunnit pengar, nu när man faktiskt skulle få med sig grejor hem. Kanske, kanske blir det ett loppisbesök, det är L proffs på att hålla koll på

Yeah, Yeah. Over and out


Jag målar barn i shoppingcentrat Brand Central, Rathdowney, Irland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: