Ohlala

2009-07-31 @ 11:24:04

Nu har jag glassat omkring i Umeå i 2 dagar. OCH lessnat ganska fort. Reor överallt, kläder man provar som inte passar ELLER kostar för mycket. Vissa affärer kör på ett spännande reakoncept vad gäller upphängning avkläder. Rut mfl och Bik Bok hänger upp allt efter väggen, iofs färgkodat till viss del,men ändå. Går in i butiken och ut lika fort.

H&M hittade jag en del hos, dock inte på rean. Blev bara ett par leggings men är mighty sugen på en übercool klänning som dessutom satt jättebra, för 199 kr är det svårt att gnälla på priset. Jag behöver dessutom gympabrallor och ett färglatt linne, men just nu så är jag för snål. Fyndade en käck polotröja på röda korset för 10 kr! Hur den ser ut? Ni får väl komma förbi på jobbet och kolla *s*, för till veckan är jag ju tillbakapå jobbet igen. Lindex hade många fina nyheter med bränd orange som favoritfärg. Apropå Lindex så har de klurat till det ordentligt i provhytterna, i a f i Östersund! Kolla in vad smart!

 

 

 

 

För den som vill fynda ordentligt och har lite pengar över att lägga på märkesgrejor, så har både Dixie och Åhléns jättebra priser på t ex  Nümph, Filippa K etc. Hittade en del colla saker. Dixie har dessutom en supersnygg klänning i skyltfönstret, går på dryga tusenlappen, men det är en härlig tyngd i den, fanns en till i butiken som var snarlik. Om jag skulle på t ex ett bröllop eller lite finare fest (vem som nu skulle bjuda mig på något sådant?), så vore den klänningen på sin plats.

Jag är rätt less på tunna, flimsiga kläder som förvisso är billiga, men där kvallan är därefter. Några rejäla basplagg i bra kvalitet skulle kännas bra, men det får bli när jag blivit miljonär. Eller i a f råkar ha några hundra över.

Hmm, vad mer har jag fyndat? Pennor på Åhléns från deras japanska sortiment som de säljer ut med 70% rabatt, ett omslag för pocketböcker samt kanske mitt största fynd; glittergel till ansiktsmålningen. Precis vad jag var på jakt efter och dessutom på rea!!! Ibland har man tur! Just ja, 3 pysselböckerför 10 kr styck, inte heller dumt.

Nu är det snart dags för en sväng till Returbutiken, spanar efter formar att gjuta i (vi ska ha en betonghelg snart!), färgade glas som Å kan gravera på samt lite annat smått och gott. Sen vänder jag kosan hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: