Regn och Rusk och snart är det Höst

2009-07-22 @ 22:22:16

Det har då varit ett jäkla väder på sistone. Precis när jag hängt ut tvätten i måndags, så började det att regna. Det var bara åt låta det hänga kvar.... Nu är tvätten ordentligt sköljd, och faktiskt ihopviken och i garderoben.. det händer inte ofta. Hösten känns som att den är i antågande, men än är det ju ett tag kvar. Jag längtar till hösten, min bästa årstid med klar luft, svampplockning, skördetid, oväder och varm höstsol.

Åsele marknad bjöd väl inte på så mycket spännande- förutom SUSHIVAGNEN!!! 18 bitars sushi delade jag och L på- mmmmmm vad gott. Synd att jag inte tog kort på vagnen och maten! I övrigt inte så mycket mer än sockar och munkar. Fikade efter vägen hem vid ett vattendrag som är rätt trevligt. Väl hemma blev det storstädning- stackars L kom hit och hälsar på och får städa en massa. Nu börjar det se hyfsat ut, har även städat i källaren och gjort den del fynd.

 

Det är rätt hektiskt nu med Fäviken i antågande- fixa tält (tack S och C för att vi får låna det!!), mat, kläder, färger etc. Det blir svinkallt på nätterna och übervarmt på morgonen. Under dagen allt från jättevarmt till regn, kyla och blåst- det gäller att ha med sig för alla eventualiteter. Och så var det ju myggen och annan ohyra... Men det är ändå en jättetrevlig tillställning som jag alltid vill tillbaka till.

I år blir vi 3 st- kul med sällskap! I år måste man lösa ett Game Fair-pass för att få campa- det kan nog vara bra, förhoppningsvis åker färre upp bara för att supa och trasha stället. Känns lite nostalgiskt att det tillbaka på tidigare år- utställargatan öppen för passage även nattetid, besöksmålet för hela helgen 15 000 besökare (nu är det runt 150 00!), litet och gemytligt. Nu måste ju en sån här tillställning få växa, men jag tror det gick lite för fort där ett tag. Jag hoppas i alla fall att folk fortsätter hitta dit, ger det en andra chans om de upplevt det rörigt och att lite av gemytet återfinns. Nu är det på god väg tror jag.

Nu är vi nyfärgade, nästan färdigpackade och fulla av förväntan- Fäviken here we come!

 

På väg från Fäviken 2008. Bild: Privat
Fantastisk Pirelliuppvisning från 2008. Bild: Privat

 

 Just det ja, var ju med brorsonen till hästarna, Gambero tog det så försiktigt med M på ryggen. Narpan sprang i hagen bredvid och motionerade sig själv! För mig blev det en kort ridtur, värmen och bremsen blev lite väl mycket. Nu har jag idit honom hyfsat ofta, om ej så intensivt varje gång, för i tisdags var Norsjö ridklubb och kollade på honom. De ska ha honm på prov i 3 månader. Jag hoppas de blir nöjda, för han är en kanonhäst för nybörjare och barn. Supertrevlig och jättesnäll, bryr sig inte om lastbilar och traktorer och älskar att dsucha! Nu fär jag byta häst- det blir Narpan hädanefter, som jag har sån tur att få rida! Suveränt ute i Avaträsk med hästägare (J och K) som låter en rida hur mycket man vill!

 

Gambero Real. Bild: Privat
Narpan och Gambero. Bild: Privat
Divino. Bild: Privat

Oj, nu är det bäst att avrunda så man orkar upp och fixa med det sista i morgon!

Kommentarer
    Postat av: Anna

    Hoppas du får mycket skoj i fäviken och tjänar lite kulor så du kan komma en sväng och hälsa på mig igen.:) om inte annat så kanske jag ska ge mig på fäviken med dig nästa år???

    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Min behållning av åsele var också sushivagnen :-) Riktigt gott var det, ellerr så var jag utsvulten på sushi... Och bishops... Mm... Kräftor... Ha ha jag måste vara utsvulten för det är lksom allt i mat/dryckes väg som fasnat när jag läst igenom dina senaste inlägg ;-) Hi,hi. Fast krokarna iprovhytten var också roliga, tror jag ska testa att trycka liknande på en knoppbräda fast med lite andra ord/meningar. Tackar och bockar för spaningen på ÖB!!! Kramar från sockenvägen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: