Glad Midsommar!

2009-06-19 @ 13:02:54

Nu vänder det snart och blir mörkare, på söndag är det sommarsolståndet. Det gör mig ingenting! Hösten är min bästa årstid och sommaren ligger i vilket fall som helst fortfarande framför oss. Semester, mygg, fiske, Fäviken, jordgubbar, blommor, ridturer ute..... Allt ligger ändå framför oss.

Snart åker jag till Rörström och föräldrarna, ska bli skönt att koppla av där en stund. Imorgon vankas det grillbuffé campingen- god mat, cocktails, DJ och goda vänner- kan inte bli fel även om det regnar.

Igår kväll var jag duktigt och fixade ena rabatten med pallkragar och väv som jag fått tag på via en kär vän- tack för det!!!!
Nu tog jorden slut, så jag har beställt mer från Svanabyn. Eldorados jord var jättebra- inte torvig alls utan "mullig" och fin.
Om det finns någon där ute som är intresserad av gullviveplantor och fingerborgsblomplantor så pip till! Har så det räcker och blir över. 
Jag hoppas på uppehåll i helgen, det gör det lite enklare att fortsätta med grävandet, även om jag har regnkläder. I värsta fall får jag kura ihop mig under en filt, tända några ljus och läsa lite.

Ha nu en trevlig helg och gör inget dumt. Bada inte i fyllan och kör lugnt. Tänk på att detta är värsta trafikhelgen, med flest dödsolyckor och det främst p g a fyllekörning.

Glad Midsommar!!!!


Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Lät som om du har haft en kanon helg! Och tusen tack för tipsen på fler skyltar/nyckel brickor - alla tips tas tacksamt emot :-) Och attans säger jag bara, hade jag haft min nya rabatt kvar så hade jag definitivt pit till om gullvivorna. Hoppas du får en bra vecka!

    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Ja, man ska aldrig sluta förvånas över folk, men den anonyme ska ha all heder, för i går fick jag faktiskt en ursäkt. Så all heder till denne som dock ändå borde lära sig att inte dra förhastade slutsatser i framtiden...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: