I Wish

2009-06-16 @ 16:28:42

..kommer ni ihåg den låten? Inte? Då är ni för ung *s*. Ingen höjdare men sätter sig på skallen som bara den.
På jobbet har jag putsat fönster och städat av lite på utsidan, sånt som måste göras även om det inte är så roligt.
Man får passa på lugna dagar, förra veckan varen del presentinslagning i samband med examen, vilket jag tycker är jätteroligt, men då hinner man ju inte putsa fönster.

I torsdags var jag en sväng på campingen, vi kollade över vad för midsommar/cocktailmat som kunde passa inför nästa helg när de ska ha grillkväll med cocktails och disco! Det blir nog på lördagkväll, alltså midsommardagen, då har fler tid att slita sig hemifrån. Spännande ska det bli! Jag hoppas det kommer lite folk, det är ju alltid lite trögt här i Dorro.

Senare på kvällen åkte vi och red- jätteskönt väder om än lite myggigt. Gambero tar det väldigt lugnt i skogen, men när det kom till ett litet race uppför slalombacken, då var han på!!! Som gammal travare så finns ju tävlingsinstinkten där och vi vann racet på pigga hästar som uppskattar lite omväxling i tillvaron, ananrs blir det ju mest skritt.
Måste säga att vädret varit fantastiskt sista veckan, fina kvällar och ibland även mornar, när solen tittat fram har det kännts riktigt varmt och skönt- men så har mygg och andra kryp exploderat sista veckan. Kylan från förra veckan har som kommit av sig, vi får väl se vad nästa vecka har att bjuda på.

Nu ska jag gräva lite i trädgården, det ska dit lite väv och 4 pallkragar, 2 på varandra. Hittade så fina emaljkrukor hos en av våra leverantörer, får se om det kommer några hitåt vad det lider...
Grävandet gick fort, men det blev en hel del pysslande ute, grillade, byte tältduk på mitt easy-up-partytält, hängde tvätt. Man får passa på när det är uppehåll. Tältet använder jag när jag är ute och ansiktsmålar och det gamla hade gjort sitt. Dock ville jag ha kvar tältduken, då Å har varit snäll och sytt i öljetter och fixat lite allt möjligt till tältet. Väl uppe så började det mulna på och då kläckte jag den briljanta idéen att ställa tältet över klädvindan!! Ser f ö inte riktigt klokt ut, men fungerar- kläderna är inte dyblöta och nu hinner de kanske torka till i blåsten innan nästa regnoväder!


Simma lugnt!



Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Tittar in å önskar dig en trevlig midsommar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: