Läskigt!

2009-06-04 @ 21:30:17

Nu har jag beställt en ny mobil. Känns lite läskigt, men min "gamla", som jag haft sen Nolia var i Umeå förra gången, har börjat bete sig mysko, ibland kan man inte gå off-line från nätet, utan man måste PLOCKA UR BATTERIET!!! Kameran funkar som den har lust ibland och batteriet börjar kännas lite trött. Nu har jag velat så länge, ska jag vänta tills Nolia (som jag inte ens vet om jag kommer att gå på), härda ut med telefonen, välja en billigast möjlig eller....??
Jag har ingen kamera, och kommer heller aldrig till skott med att köpa en, de jag vill ha kostar för mycket och jag vet inte riktigt vilken jag exakt vill ha eller behöver. Sagt och gjort, det blev en telefon istället, SonyEricsson har en modell med riktigt bra kamera, 8,1 megapixel, xenonblixt, gps m m. Let me introduce you to my new best friend:


SonyEricsson C905



Skarpa , högupplösta bilder
Mobilens smarta kontrastfunktionen ger automatiskt rätt färg- och vitbalans. Aktivera BestPic för att ta sju bilder i snabb följd  med en enda tryckning på avtryckaren. Behåll dem du gillar, radera resten. Med funktionen för ansiktsavkänning fokuserar kameran automatiskt på ansiktet i sökaren vilket gör personerna på dina bilder skarpa och klara. Du kan ansluta trådlöst till andra elektroniska enheter via wi-fi och t ex visa dina foton på din tv. För dig som funderar på att börja foto- eller videoblogga är detta en ultimat mobil.

Hitta rätt med inbyggd gps
Med C905 till hands är du aldrig vilse  oavsett vart dina resor för dig. Håll dig på rätt kurs med stegvisa navigeringsinstruktioner, obegränsad åtkomst till ett webbreseplaneringsverktyg och nerladdningsbara kartor: Google Maps och Wayfinder hjälper dig hitta vart du än är på väg.

Supersnabbt internet
Vad sägs om mobilt internet med bredbandshastighet i mobilen? Ladda ner stora filer i din e-post på ett kick, ring videosamtal, kolla på youtube-klipp, ja kort sagt: Lev som du vill, där du är. Telefonen har dessutom wi-fi för snabb intenetanslutning på hotspots.

Bilden är fån Sonys hemsida och texten från Telias. Jag förlängde helt enkelt mitt abonnemang där, för köpa en telefon- då får jag nog gå på barnavdelningen och köpa en leksak om jag ska ha råd. Jag är mycket ute och far och då behöver man en telefon.. kamera och GPS sitter också bra i sammanhanget. Nu hoppas jag bara att den kommer att funka bra. Helst ville jag ju ha ett paket med tillbehör också, det fick jag med på Nolia, men tyvärr höll grejorna inte så bra och det visade sig vara altför komplicerat att klaga och få dem utbytta av Phonehouse... Får nöta på dem ett tag till även om de inte funkar så bra.

Så, vad tror ni flikker o pöjker?

Kommentarer
    Postat av: Hillevi

    Halloj! En sån har jag.. funkar huuuur bra som helst.. å förjädra fina bilder blir det me den. Hoppas du blir lika nöjd som mej.

    Å du.. tack för senast! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: