Sisådär

2009-06-10 @ 10:18:44

Vädret har ju mycket i övrigt att önska, men hästdagen i lördags var helt ok fram tills vi skulle packa ihop alla saker... Då kom ösregnet. Min tjocka vinterjacka var genomblöt efter tältpackning, stängselrivning m m. Tur att det inte kom tidigare i a f. Det blev en bra dag tycker jag, mycket folk som kom och fikade, åkte häst och vagn, red och umgicks! Tack alla som var där, vi behöver allt stöd vi kan få.
Många barn blev målade, 34 barn på 3 timmar, om jag inte räknade fel, det är ju inte dumt. Alla intäkter tillföll naturligtvis ridklubben!

Kvällen tillbringade jag på campingen, det var pub och uppträdande- mycket trevligt och rätt bra med folk. Hoppas fler Doroteabor hittar dit i sommar. Puben är faktiskt öppen måndag-lördag till kl 24! Tänk vad trevligt att kunna ta en öl om det är fint väder en kväll. Mat och fika finns också, t ex vårrullar, lasagne, kaffe och paj m m. Vi tänkte spela minigolf, men när regnet kom tog vi skydd i tipin- inte dumt alls med tanke på att det brann en eld där!!! Trevligt hade jag och ser fram emot fler kvällar. De kommer att ha uppträdanden en del helger under sommaren och ev blir det familjedagar också- då kanske vi ses i ansiktsmålningstältet.

Söndagen sov jag mest bort... 5 timmar och ändå trött, men då proverna var bra och de inte vill göra mer nu, så får jag väl lov att leva med att inte kunna leva normalt ett tag till. Vädret var ju inte mycket att hurra över, men det är klart att jag hade kunnat få mycket gjort inne.
Måndagen tvättades det hela dagen. Kläderna vill alrdig bli torr i torkrummet, så trots att jag t o m lämnade dem över natten så var det fuktiga i morse! Ett litet avbrott blev det med en ridtur, och snacka om tur med vädret! Soligt och jätteskönt i sadeln, inte så mycket blåst, bara lite mygg som Gambero inte gillade. Precis vad jag behövde! Tur det finns vänner som drar med en och andra som lånar ut hästar. Hoppas det blir en del ridning i sommar, det behöver jag.



Just det jag, nu kan jag  ståta med en seLes-skylt! "Välkommen" fick det bli.. men tror det ska bli en till, Failté, välkommen på irländska.. får se. Anledningen till att jag kom till skott var att jag ska PIFa, d v s Pay It Forward, se nästa inlägg. Där har du chansen att få något som jag gjort. Jag lämnade inlägg hos Luran, och så blev skylten min!

Ha det gott alla vänner!!!
"Bloggeliblogg" som Flanders skulle ha sagt!

Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Ah, tur att det finns kunnigt blomsterfolk, dock har jag aldrig fått några bär på den. Får hålla koll så inte Svea äter några isf. Och vad bra att du skriver om campingen man glömmer lätt att den finns - måste dit något i sommar :-) Kram!

    Postat av: Anonym

    Tack så mycket! :) Ja, nu är man gammal har jag hört. Hihi.

    Jag kommer inte in på sidan som du länkade till, try it again! Nyfikon.



    Är allt bra annars med dig då? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: