Väderproblem

2009-05-06 @ 07:54:34

Min helg i Älvdalen bjöd på solsken, grillning, avstressning, thaimat och gott sällskap. Tyvärr innehöll det inte en massa barn som ville måla sig..... +20 och sol = alla barnen ute. Målade 2 barn, tjänade 70 kr(!!).  Trist, men så är det. McDonalds hade gratis ansiktsmålning, men att måla ungarna helt grön i fejjan, det vet jag inte om jag kan kalla ansiktsmålning.
Men jag hade i alla fall tur med vädret... även om det nu var orsaken till så lite ansiktsmålning. Inte dumt att sitta i slogboden och grilla, ta en öl och umgås!
Resan dit var rätt händelselös, men på vägen hem så vill 2 älgar, på olika ställen efter vägen, stifta bekantskap med min bil. Som tur var så höll de sig på kanten, vände och sprang tillbaka... Men otrevlig är det ändå, efter 1 ordentlig krock med älg och en mindre.

Sen har jag jobbat och jobbat och jobbat, både i Dorotea och i Svanabyn, ätit valborgsmiddag i Svanabyn, ridit för Ida Hellström i sommarvärmen som var i fredags, sett Cudna åka bort en månad, bli förkyld. En salig röra m  a o.
Vi hade möte med ridklubben förra vecakn, ett väldigt bra och positivt planeringsmöte. Kändes väldigt bra måste jag säga. Fick även mitt grön kort, så nu kan jag åka ut och tävla!!!!  As if... Fast efter förra Lena-ridningen måste jag säga att det fanns lite tävlingssug, det kändes så himla bra på Cudna och vi funkar rätt bra ihop (om man bortser från min fina avsittning när jag bröt armen). Skulle alltså kunna tänka mig att åka och tävla lite med Cudna, men det kommer ju inte att hända, jag är ingen tävlingsmänniska, har ingen transport och inte råd hyra häst och åka iväg, men man kan ju ialla fall ha det i tanken.
Just det, hade ju lektion i söndags, det är riktigt roligt, men svårt att planera vad man ska göra. Det gick riktigt bra, de fick rida på utebanan och hästarn höll sig i skinnet.
Har väntat på nya ridbyxor i snart 2 månader, igår kom de, men tyvärr passade inget av det jag beställt :( . Utrist, men så kan det vara, vet inte om jag ska byta till annan typ av byxa eller skita idet helt och bara returnera, snart är ju terminen över och i sommar lär det väl inte bli så mycket ridning. Frågan är om det blir någon mer ridning överhuvudtaget denna termin.
I morgon åker jag nämligen till Umeå för att på torsdag morgon gör en titthålsoperation på min arm. Den vill ju inte bli bra och nu ska de gräva runt lite med en kamera. Det är nästan så att jag hoppas de hittar något, för då går det kanske att göra något åt det eller i alla fall underlätta saker och ting. Osis att inte Lovisa redan är där, då hade vi kunnat ta en fika, men  jag kommer nog till Umeå under den perioden också.

I övrigt så försöker jag att hålla mig vaken, konstant trött som jag är (måste nog gå kolla blodvärdet), läser lite böcker och kollar in danska serier- de är så bra. Matador, Sommer, Riket.....  Såg att svenska Hedebyborna ska visas igen, det ska bli ett roligt återseende, frågan är bara vad man tycker om det nu, det var ju några år och kanaler sen sist!!

Ta det morsomt!



Bild: SMHI

Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Trist med vädret, men desto roligare att dy fick mysa med trevligt sällskap! Hoppas du får någon klarhet med armen, måste fara tjyvens att inte bli återställd :-/



    Kram kram!

    Postat av: Anonym

    Lycka till med operationen nu då maggan..jag håller tummen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: