Back in Business

2009-10-05 @ 09:26:36

Åh, helgen i Älvdalen var så bra! Fantastiskt att inte ha en massa måsten- eller hur A?

Resan ner gick bra, jag kan verkligen rekommndera att åka buss långt om man vill slappna av! För vad mer kan man göra? Det är bara att ta det lugnt, läsa i en bok eller tidning, slumra lite, titta sig omkring, lyssna på radio eller musik.

Precis vad jag behövde! Lyssnade faktiskt på P3 stora delar av dagen och njöt. Fixar inte alla konstiga humorprogram, så i bilen blir det mycket P2 eller skivor. Men morgonpasset och Kittys program var perfekta bussåkningsprogram.

I Östersund stannade jag till en timme för bussbyte. Gick en snabbis på stan, hittade en snygg brosch på Glitter, spanade in det nya, fräscha Östersund! Jisses vad förvånad jag blev. 2 gallerior som var var fräscha och fina (Kärnan håller dock fortfarande på att bygga lite), Subway på busstationen (min lunch, tack för tipset!), Törners fräscha Take Away-luncher vid det som tidigare var Domus. Måste tillbaka. 25 oktober är det en utställning på Jamtli kring hästar och ridning, den vill jag gå på, men är tyvärr bortrest då. Men, tillbaka ska jag, kanske lagom till Julmarknaden. Bishops Arms har de ju också, men ska man ta en bira så bör man ju ha boende över natten.

 

Väl i Mora blev jag hämtad av J, lyxigt! Lugn kväll med lite bilprat och planer för helgen.

Lördag åkte vi till en höstmarknad utanför Mora. GPS'n tyckte dock att vi skulle åka till en fäbod och gå på marknad på en tom äng. Hmmmmm. "I rondellen ta andra till höger"- varför inte bara säga kör rakt fram i rondellen? Marknaden var liten men trevlig, fanns en hel del trevligheter och jag inhandlade en jättefin prydnadspumpa i betong- perfekt till Halloween. Fikat var verkligen mumsigt!

Dollarstore, med mer grejor till Halloween, Ica Maxi för lite matinhandling. Den lokala Sushibaren fanns på plats med provsmakning. Tanken var att vi skulle åka och köpa Sushi efter Ica, men nu fanns de ju på plats, så sushin inhandlase där istället. Kvällen avslutades med Narnia del 2.

Söndag åkte vi på lite kantarelletning, det gick sisådär, men vi var ju inte jätteseriösa. En plåt full med rensade trattisar blev det i a f, vilket ju inte blir så mycket i torkat tillstånd. Lite Thaimat och pyssel på kvällen, Komissarein och Havet och sen sägen. Gonatt!

Måndag- upp tidigt, bussen går från Mora kl 8, J var snäll och skjutsade ner mig. En hel dag på buss igen- lugnt och skönt. I Sveg görs ett uppehåll så man kan äta, busschauffören tipsade om fiket- oj vilket fik! Jag lägger upp bilder sen. 50-taslfik som heter duga! Kaffe och räkmacka, sen bussen igen. Oväder efter vägen, snö på fjälltopparna och en vild chansning i Östersund.. Tog nämligen en senare buss från Östersund och var lite spänd på om det skulle gå att åka på samma biljett eller inte. Tog en sväng på stan- Hobbyboden, Panduro, boklådor, någon klädaffär och Clas Ohlson, sen bar det hemåt- på samma biljett.

 

Nu har jag varit hemma en vecka, det har blivit kallare, nästan alla löv har trillat ner, men Älvdalen känns som igår. Vi syns till Halloween A? Eller hur? '

Vill du se lite mer bilder från helgen kan du alltid besöka Annas blogg!

Nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag!

Kommentarer
    Postat av: Anna

    Och så roligt vi hade också.... tack för helgen Maggs... underbart och snart ses vi igen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: