Full rulle

2009-09-19 @ 16:05:50

Himmel vad veckan går fort! Redan fredag och jag har inte fått så mycket gjort som jag hoppats- varken hemma eller på jobbet.

Barnkalaset gick bra, om än få barn, men de som målade sig verkade uppskatta det. Söndagen försökte jag vara lite nyttig, putsade fönstret i sovrummet och pysslade lite med saker jag köpt. Bild kommer, gör jag blev rätt nöjd. Tvätta kläder måste man ju också göra, under tiden gick jag till Å och fikade- skönt med en liten promenad. Lite trist med tvättandet är att inget torkar på 6 timmar... så det är bara att hämta halvblöta kläder och hänga upp överallt i lägenheten.

Måndag var en spännande dag, då var jag ute på stallet hela dagen, för skolan hade ett projekt där barn skulle få prova lite andra sporter än de vanliga. 10 barn från 4-6 klass på förmiddagen och 10 på eftermiddagen. Några av eleverna går på ridskolan, lite märkligt att de fick åka och rida, men så var det. Rätt bra samtidigt att ha några som kan lite, de kan hjälpa elever som inte ridit förut.
Vi var 4 st samt vår eminente anställde som höll igång det hela. Några lärare hjälpte också till på några hörn.
Eleverna fick prova på att köra shettisen Matilda, rida samt borsta och mocka.
Jag måste säga att jag var djupt imponerad. Många av de som reda hade inte suttit på en häst förut, men de både skrittade och travade alldeles själva. Lite ridvägar och slalom blev det och minsann blev det inte några som skulle vilja börja rida! 2 killar hade vi under dagen- heja dem! Alla var jätteduktiga och verkade helnöjda.

Såhär efteråt så ångrar jag att jag inte tog kort när de satt på hästen/körde... det hade kanske varit roligt för eleverna att ha sen. Sen skulle man ju kunna ha en enkel medalj som de fått för att de varit så duktiga. Det får bli nästa gång!

 

Nu är arbetsveckan slut, jag har ridit för Lena Unneby igårkväll och i morse, gick ok, känns bra att det går så sakteliga framåt. Har även hunnit göra fint i balkonglådorna på jobbet, se Agas blogg. Ägen stallet ska få sådana lådor. Skyltat om i ett fönster på jobbet, jagat "bananflugor", paketerat älgkött och nu ska jag iväg och äta surströmming!! Mmmmmmmmmm. Tyvärr kan jag inte stanna i Rörström, för jag ska natta hästarna ikväll, ingen idé att köra tillbaka. Imorgon ska jag och pappa byta olja och filter på min bil, sen är det bara att göra sig redo inför måndag och jobb igen... Men nästa helg är jag kanske i Älvdalen hos A- hoppas kan man ju alltid.

Todeloooo!!

 

 

Bild: Privat

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: