Ledig och lat

2009-09-12 @ 12:22:55

Äntligen ledig en hel helg, jätteskönt. Har sovit och försökt kurera min nacke och rygg. Sist jag var till kiro, så kändes det inte riktigt som vanligt efteråt. Men, det går väl över tänkte jag, för lite öm kan man ju bli. Tränade onsdag, red torsdag.... fredag vaknar jag med riktigt ont på vänstra sidan av nacken, ut mot skulderblad och axel. På vänster sida ner mor höften känns ryggen som ett stort blåmärke. Idag har jag även ont under foten- inte bra. Nu hoppas jag det går över, annars får jag nog ta och ringa kiro och kolla vad jag ska göra. Jag som skulle rida och städa här hemma en massa i helgen.

Snart ska jag iväg på ett barnkalas där jag ska måla några barn, det går säkert bra, sen måste jag ta och svara på ett mejl från en tjej som ska börja ansiktsmåla. Håller bara armen så ska jag göra det i kväll. En fika på Göran blir det eventuellt i eftermiddag, eller imorgon. Någon som vill följa med? Sen blir det PALT hos mamma och pappa- mums.

 

Har suttit en stund och uppdaterat mig på lite bloggar som jag bara kollar någon/några gånger i halvåret, bara för att. Upphör aldrig att förvånas över enkelspårigheten i många trendiga bloggar. Outfitbilder, som många gånger ser ut som något från en lättporrblaska (varför putar alla på munnen och/eller lutar sig framåt och trycker ut/upp brösten????), frågestunder om ingenting, tips på kläder i massor, dagens make-up  ("Idag har jag sotiga ögon för att vara lite djärv"- öhhhhh.... ser knappt spår av något annat än mascara). Känns lite som "Farbror Melker Vet du vaaaa?". Men asså guuuuud vad balla örhängen/skor.. Idag klickade jag hem... Jag bara måste ha.. Osv, ovs, osv. Stackars ungar av idag, allt bara klickas hem, man ska ha massor med saker, kläder, skor, prylar, datorer, telefoner och alltid det senaste. Många tjänar pengar på det utan att ha haft ett riktigt jobb. Vad händer när bloggbubblan spricker? Skämmande. När de sen ska söka jobb, eller byta om de redan har ett, så finns ju allt där, lättillgängligt för en ev arbetsgivare att kolla upp.

När dessa bloggare dessutom skaffar barn kommer det bli riktigt intressant. Eller otäckt. Redan idag så bloggar många om sina graviditeter på ett ytterst utlämnande sätt- nakenbilder i massor som läggs ut, som sen plockas upp och används i mindre rumsrena sammanhang. VAD TÄNKTE MÄNNISKORNA PÅ????? Och vad kommer att hända med de som redan nu viker ut sig själva på bloggar i kläder som knappt täcker kroppen med plutande munnar och upptryckta bröst? Fortsätter det med halvnäcka magar etc? Var är integriteten? Många bloggar har jag mer eller mindre slutat läsa när nakenbiler och långa, utförliga beskrivningar om vad som händer i graviditeten inkl grafik dyker upp hela tiden (alla verkar dessuotom komma från samma ställe).

Jag vet, jag kanske låter bitter och elak, och visst, det är säkert en underbar känsla att vara gravid och dela allt som händer MEN, tänk på vad ni lägger ut, var det kan hamna, vem som kan se det, hur det kan användas/missbrukas. Man har kanske äldre barn som i sin tur har kompisar som surfar. Skulle du vilja se DIN mamma eller kompis mamma halvnäck på nätet. Inte jag ialla fall, varken din eller min.

Jag har varit inne på detta förut, men jag upphör aldrig att förvånas och ställer mig undrande till den naivitet som finns. Barn utsätts för så mycket, både IRL och på nätet, och alla verkar så förvånad över vad som händer, trots att vi ska föregå med gott exempel och finnas där för dem. SLUTA BLUNDA, öppna ögonen, se dig omkring.

 

Näe, dags att bryta, annars blir jag väl fast alldeles i detta. Nu ska jag äta köttsoppa med klimp, packa färgerna och sen dra iväg i regnet...

 

Allt gott!

Bild: Privat

 

Kommentarer
    Postat av: Mita

    Håller med dej om det där att lägga ut alltför avklädda bilder. Visst, jag förstår att det måste kännas kul att få visa upp sin växande mage. Men jag tycker det känns så privat att göra det i endast minimala spetstrosor. Och som du säger - bilderna kan missbrukas. Jag tror de flesta av oss inte riktigt fattar vidden av hur mycket "bildstölder" det förekommer på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: