Regnet det bara öser ner...

2009-09-07 @ 11:01:45

Härligt ridväder... inte. Att det regnar på hösten hör ju till, men nu öser det ju bara ner. Igår var jag ut med A till hästarna, men tyvärr så hade Cudna en massa knölar vid sadelgjordsstaden (knottbett kanske?), så efter konsultation med A-B fick det bli longering istället. Jag har inte hållit på med sånt så mycket, så det gick rätt lugnt till och Cudna var väldigt snäll med mig måste jag säga. Får se hur det ser ut idag.

Igår kom mina stödstrumpor och jisses vad skönt att dra på sig dem!!! Det skulle jag ha gjort för 10 år sen! Jag kommer nog att köpa fler, för de är helt klart värd pengarna. Hoppas bara på strumpbyxor i liknande material.

Igår blev mitt sovrumsgolv klart, så nu borde det inte gå att hålla drickan kall i vinter genom att ställa den på golvet. Någon flytt hem blir det dock inte än, vill putsa fönster och städa ur ordentligt innan jag ska kånka in alla möbler igen. Dags att byta gardiner också.. de har hängt uppe sen i julas. Vad jag ska hänga dit istället vet jag inte, men alltid hittar jag väl något i gömmorna. OM jag hade varit ledig på måndag, skulle jag nog ha åkt en sväng till Strömsund, alltid hittar man väl något som passar för 50 kr, tills man hittar något man verkligen vill ha.. Men nu är jag ju inte det. Det får bli en annan gång, eller så får jag leta på nätet. TextilbodenTextilonnet och  Hemtex har ju en del att väja på, vill man sy själv så finns Tyg.se. Har du tips på sidor? Jysk och Jotex går bort kan jag ju säga på en gång... då kan jag lika gärna köpa på Dollar för 50 kr. Tanken i början var att hitta mörkläggnignsgardiner eller rullgardin till bra pris, men nu är det ju inte så ljust längre, så det får vänta till nästa sommar- då jag kommer att svära ve och förbannelse över att jag inte har köpt några och inte kan sova.

Till julen har jag ett spännande gardinprojekt... mamma och jag hjälptes åt att sy av ett jättefint tyg jag köpt på Ohlsons tyger i Umeå. Problemet var att vi delade gardinerna på mitten och tyget var så OTROLIGT snett. Ingenting stämde.. så nu är underkanten sned och sidfållen har bubblat till sig. Så det är väl bara att sprätta upp och börja om. För snyggt var tyget i alla fall. Beige med vävda stjärnor- funkar hela vintern.

Nu har jag i alla fall hittat en kartong att klä in i papper, om jag inte hittar en färdig, till min Treatbox. Vet inte mo jag ska klä den i rött papper eller mönstrat, men det var väl egentligen inte så nog. Nu vill jag ha tips på saker att stoppa i den lilla lådan- vad tycker du att jag ska stoppa ner?

Nu ska jag snart åka och rida.. får se om Cudna är bättre idag, annars får vi väl bara reka på oss lite. Hoppas regnet slutar snart..... och ingen åska tack, jag gillar åska men när jag ska rida får det gärna hålla sig på sin kant. Strömavbrotten också, stackars A fick ju rida i mörker när åskan gick sist!


Bild: fotoakuten

Nu är inlägget några dagar gammalt, för det gick inte att lägga ut.. men hålltillgodo i alla fall :)

Kommentarer
    Postat av: Anna

    Jag vill också ha en treatbox...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: