Åter till regnet

2010-08-14 @ 11:02:52

Nu är jag tillbaka efter några härliga dagar i Stockholm med Å. Jag återkommer med vad vi gjort senare, dock utan bilder så jag ju int har någon kamera.

Nu har jag 1 vecka kvar på semestern, som ska tillbringas i Rörström till viss del med fiskning och svampplockning, sen ska det gjutas en dag eller så och fixas lite inför kommande jobbvecka. Jag känner med lite peppad nu att ta tag i saker och ting här hemma, lite pyssel och hemmafix, vi får se om det håller i sig.

Tyvärr har jag efter Stockholmsresan en mindre hel bil. Strax utanför Umeå small det till och bilen fick en viss slagsida bakåt/åt vänster. Något med dämpningen. Pratade med mekanikern innan vi åkte tillbaka mot Dorro igår, ta det lite lugnt så går det nog bra. Det gjorde det.. nästan...

I Åsele stannade vi för att äta lite och när vi satte oss i bilen small det till igen och bilen började luta än mer bakåt (nej, vi åt inte så mycket mat).

Nytt samtal till meknikern (Tack S för att du svarade!). Ok att köra, men bara att ta det lilla lugna. Så mellan Åsele och Dorotea kan vi bara köra mellan 20-60 km/h. Ingen fjädring alls, minsta gupp känns ordentligt, med risk för hjärnskakning! Utrist att köra så långsamt, katten började nog undra varför det var så skakigt och tog sån tid innan hon fick komma ut.

Eloge till er 2 som stannde och kollade hur det var med oss, S som stannade på parkeringen vi svängt in på för att släppa förbi folk, och du okände kille som svängde in framför oss på vägen. Skönt att det fortfarande finns med människor! Det är nog lättare här uppe i glesbygden än i stan!

Fram kom vi i alla fall, så på måndag åker jag in med bilen till verkstaden så får vi se hur fattig jag blir.

 

Idag blir det nog halvslappt, gosa med katten, tvätta lite kläder, packa upp och ta det lugnt. Kanske en ridtur, nu när regnet verkar vara över.

Lunchdags!!!

 

 

Bild: fotoakuten

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: