Väderskiftning

2010-12-15 @ 21:39:39

Vilken konstig dag.... -12 här i Dorotea när jag klev upp i morse, sen efter vägen hade vi allt mellan -18 och -6! I Penglund t ex var det -18,1. I umeå var det runt -6, men under eftermiddagen så blev det mildare.

Vi hann med lite shopping, äta gott och umgås lite. Så nu har jag käkat stor räkmacka på Café Victoria (rekommenderas), köpt förtöjningslina och karbinhake till mitt ledreps-projekt, fixat longerpisk till ridklubben samt hittat en ny variant på flugsvampar till granen!

 

På vägen hem så blev det mildare och mildare och innan Åsele kom snön.. men bara en stund. Efter snöuppehåll i Åsele so hamande vi mitt i snöstormen...  -4, ymning snöfall och kastvindar. Fick köra utan extraljusen på, och ändå var det svårt att se. Väl i Dorotea så snöar det knappt alls. Schizofrent väder?

Nu funkar mobila bredbandet sådär, så snön busar nog på där ute.

 

Nu ska jag nog sova, fortfarande med pepparkakesmak i munnen sen senaste tandläkarbesöket. Börjar känna mig lätt illamående och med ständig halsbränna av min nejlikrotslagning. Hoppas smaken försvinner snart, annars blir det en låååång jul- och nyårshelg....

 

Psst.. har fått mitt paket från Magasin Krantz- är jättenöjd!

 

 

Kommentarer
    Postat av: Canman

    Vinn vinterns hetaste läsplatta ifrån Canman!



    Tävlingen hittar du på följande länk:

    http://canman.se/tavling/jultavling.aspx

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Vill se vad det var i ditt paket ju!

    Postat av: Tilda

    Postat av: Tilda

    sv : Ja, hon är jättefin och verkligen trevlig att rida! Den typen av häst som jag verkligen gillar!

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Va va va va - patienter?! Hm, antar att du är på sjukhus? Hoppas allt är ok? Slå gärna en pling om du kan vill, å hör av dig om du är hemma å behöver hjälp med nått!! Kram

    Postat av: Conradedel

    Your site is best.!!! Be happy , have a nice day


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: