Helgpartaj

2010-07-09 @ 15:22:13

Ja, då var det snart dags att gå till jobbet näst sista dagen denna vecka, sitter med färg i håret och fikar frukost. Imorgon lördag jobbar jag till 13.00, sen blir det hem, fixa till sig lite och ta med sig mat och dryck till motorklubben, för då är det fest! Verkar inte bättre än att det är 20 år sedan jag gick ut grundskolan.. vart tog tiden vägen? Känner väl ingen stor saknad efter skolan och de flesta klasskompisarna, då det i stort sett var 9 års helvete, men det kan kanske vara värt att fira att man inte behöver gå dit igen och inte behöver umgås med folk man inte vill?
Vi som hänger ihop efter dessa år vet ju var vi har varandra, och några man inte träffat på ett tag kan ju vara roliga att återse... Det blir vad man gör det och jag hade i alla fall tänkt ha roligt hela kvällen. Inga barn att ta hand om eller bli väckt av, bara att komma när man vill och sova så länge man har lust- härligt! Hoppas bara att vädret bli bättre än utlovat, typiskt att det ska regna efter alla fina dagar som varit.



Sen sist har jag väl hunnit med att rida 2 gånger, tyvärr var det alldeles för varmt och mycket brems första dagen, så turen blev kort, men andra dagen red vi på fotbollsplanen- jättehärligt, trots alla otäcka myggor, knott, brems, brännmygg.. Arwen är en jättehärlig häst, sanslöst rolig att rida. Alla runtom är snart med häst mer eller mindre, och fast jag vet hur mycket det kostar och hur mycket tid det tar, så blir man ju lite sugen att bara kunna åka och rida när man vill. Hittade en häst som ser jättetrevlig ut, läromästare på 16 år. Hade man gott om pengar så..
Till veckan ska jag ta hand om Cudna, då hennes familj åker bort, jag hoppas på lagom varmt ridväder så vi kan ta några turer i skogen. nu är det bara en vecka kvar till veckan, sen har jag 5 veckors semester och det ska bli SÅÅ skönt, då kommer jag att ha mer tid att åka ut till hästarna.
Ny hage har vi fixat åt hästarna, gick riktigt fort då vi var rätt många som hjälptes åt.



Funderar mer och mer på vad jag verkligen vill. Måste kanske lägga om strategin lite för att må bättre och få allt att gå ihop. Sitter med en utbildning (och skulder!) som jag inte har så mycket för, ett jobb jag trivs med, men på fel plats. Borde kanske satsa mer på saker jag vill än som jag borde? Men hur ska jag göra det. Hmmm.. tål att tänkas på. Jag hoppas att en lång ledighet ska ge mig tid att fundera och räta ut en del saker i all fall.

Ooops, bäst att skölja ur färgen. Visst syns vi på hotellet imorgon??

Kommentarer
    Postat av: Georg Hendrix

    Tackar för tipset! Jag blev chockad bara av att se Portello (som läsken i sig kan vara ganska svår att finna) och här hittar man Sodastreams Portello smak :)



    Visst går tiden fort. För mig är det ca 10 år sedan man gick ut grundskolan. Trivdes jag? Från och till. Trivdes nog allra bäst i lågstadiet och "sämst" i högstadiet. Men livet går vidare.. folk glömmer bort en och folk man hade något emot har växt på sig. Vart det trevligt på återträffen?

    Postat av: emma

    Haha, jag ska se till att hålla mig borta från Buddah-statyerna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: