Vinprovning, helg och lite pyssel

2010-07-02 @ 17:19:08

Snart är det helg, men inte riktigt för mig, som arbetar lördag. I gengäld är jag ledig söndag och måndag, inte så dumt, då kanske jag äntligen kommer mig ut på en ridtur. Har jobbat så mycket, haft sanslöst ont i handen och inte riktigt känt att en ridtur i dåligt väder kl 19.30 på kvällen har lockat. Nu är handen hyfsad, hoppas det och vädret håller i sig.



Hittade till slut ett tält på COOP till medlemspris, 699 kr istället för 899 kr, känner mig som en vinnare i det fallet, får se hur länge det, och tältets konstruktion håller i sig! Nu ska jag pyssla med lite skyltar i helgen, jag hoppas på uppehåll så att jag kan hålla till ute med vissa saker. Rensa lite ogräs måste jag också.

Till hösten funderar jag på om man inte skulle dra igång lite vinprovning, har ju trots allt en andra hälft som är Munskänk. Har pratat om det med lite folk, verkar finnas ett visst intresse. Vad säger du? Intresserad? Det blir inget överpretentiöst tjafs, vi lärs oss lite om vin några gånger, knaprar på något gott tilltugg, dricker vin (OCH provar) och umgås.
Munskänkarna finns i Vilhelmina, men problemet är ju att tas sig hem. I så fall skulle man ta in på hotell eller något dito, så till att börja med skulle det kunna vara trevligt att ha det på hemmaplan.

Nu har jag lånat Lelles laptop, så förhoppningsvis kommer jag att bli lite flitigare i mitt bloggande, både här och på ansiktsmålningsbloggen.

Trevlig helg!!


Kommentarer
    Postat av: Andreas

    Detta Kan Bli OK - DKBOK!

    Postat av: Maggan

    Jaså? Det säger Herr Wahlberg. Önskade han besöka inlandet eller?

    Postat av: Andreas

    Nej, var bara en hälsning Wahlberg-style :)

    Hur står det till?

    Postat av: Maggan

    Ok s, tänkte du kanske var sugen på att åka upp och fiska med Lelle?

    Här är det som vanligt, jobbar och står i, men nu är det sista veckan innan 5 v semester yipiiii.

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Jag är lätt på om det blir vinprovning, ty nu är tuttarna inte längre mjölkresovarer :-) Hoppas vi ses under din semester! Kram

    Postat av: Marita

    Kan gärna hänga på det här med vinprovning. Skulle vara kul. Har inga ambitioner på att bli nån expert. Läste i nån artikel att man bör kunna skilja på åtminstone 100 druvsorter om man ska vara vinkännare.

    Postat av: Maggan

    Det är bara att hänga på, mejla mig/lämna mejladress i det fältet (syns ju inte på bloggen) om du inte har en blogg, så träffas vi några och provar lite olika druvor.. men 100 sorter.. det får nog dröja s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: