Det tar sig...

2010-05-17 @ 15:36:40

... så sakteliga, planerar att jobba första dagen på onsdag, vi får hoppas det går bra.

Det har blivit mycket vilande under dessa 2 veckor, men nu försöker jag att komma igång igen, men någon mer ridning denna termin blir det knappast. Kanske lite western på onsdag och ev lite försiktigt på Cudna till helgen, eller så nöjer vi oss med markarbete.

I  övrigt så kretsar det mesta kring firandet av ridklubben- det sista ska fixas och donas inför den 29:e.

Käpphästkadriljen kommer att bli superbra! Efter allt strul känns det bra att det ordnade sig till slut. Barnen har tränat inför "teatern", hindren är målade (bara lite vitt kvar), penséerna är planterade, bandet bokat, maten planerad.. Det kommer att bli en KANONDAG!!!! Hoppas det kommer många så de får se vilken fin anläggning vi har.

Imorgon kommer lokaltidningen till stallet för ett reportage, jag ska försöka svara på deras frågor så gott jag kan, så får vi se hur stort reportaget blir.

 

Himmel vilket väder det varit- inte stekhett och sol, men ändå.. varmt och rätt behagligt. Har grillat flera fagar i rad, träden och vårblommorna slår ut mer och mer för varje dag. Har sett både ladusvalor, sidensvansar (brukar man ju mest se på hösten!), Sorgmantel (en fjäril), och den vackra, skira tibasten, som blommer på bar gren.

I Rörström har det tydligen gått en ordentlig åskskur mer hagel och ca 12 mm regn på en timme eller något ånt. Här blev det några stänk och en del åska- jag gillar verkligen åska! Oväder överlag gillar jag, höststormar, skyfall, åskoväder... Uppfriskande.

Kanske därför jag gillar hösten bäst? Då förväntar man sig inte att vädret ska vara på topp hela tiden, utan regn och rusk och blåst hör till. Tittar så solen fram så blir man så glad och det är så otroligt skönt att sitta i den varma solen en kylig höstdag. Har man riktigt tur så får vi brittsommar och kan nuta av sommarvärme i september. Sen så är det ju så vackert under hösten med alla färger, och skördetiden börjar med bär och svamp att plocka, grönsaker att skörda och man kan börja tända ljus och sitta inne och mysa i höststormen!

Våren och sommaren bjuder lätt på bakslag och besvikelser- det kommer snö, är kallt eller regnigt. Det är liksom större förväntningar på att det ska vara bra väder framför allt sommartid. Semestern ska vara fylld med sol och bad, men om det inte blir så är besvikelsen desto större, trots att det ju är rätt vanligt.

Jag brukar inte ha några större förväntningar på sommarvädret- lite åskoväder och någon solig dag emellanåt, så är jag rätt nöjd. Men på senare tycker jag att folk inte gör annat än klagar över att det varit kallt och regnigt och sämsta sommaren på länge.. jag tycker inte de varit bättre eller sämre än vanligtvis. Att jag sen lyckas pricka in de veckor på sommaren då det regnar som mest när jag har semester, oavsett när på sommaren jag har den- det är ett annat kapitel!

Vintern däremot är oftast kall och mörk. Och är det inte för mycket snö så är det för lite, eller så är det för kallt eller för milt- vintern har det inte lätt att tillfredsställa våra önskemål! Oj, jag känner redan att jag längtar till hösten lite!!!

Jisses vad tiden flyger iväg, dags att åka och leta reda på min stormhatt och amerikaväska!

 

Bild: Privat

Kommentarer
    Postat av: Sockenvägens Söta

    Då fixar jag ett sådant tryck!

    Skönt att du är på benen, men har du vilat ordentligt nu?! Låter som du styrt upp det mesta kring riklubbens dag...

    Och även jag har njutit av åskan, hög mysfaktor + att det rensar luften från pollen :-)

    Tomatplanta å basilika mottages tacksamt!

    Ha en fin kväll!!!

    Postat av: Annika M Sriwanna

    åååh det där vill man icke äta :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: