Hemma igen..

2010-05-06 @ 11:59:00

Ja, då var jag hemma igen efter några dagar på lassa i Lycksele. Vila ordinerad till den 11/5. Så det är till att varva vila i sängen med lite lugna aktiviteter såsom hälsa på jobbet med papper, så mycket mer blir det inte så jag inte orkar vara uppe alltför långa stunder utan att gå dubbelvikt efter ett tag.

 

Jag har ju varit dålig på att blogga och som vanligt skyller jag på att jag inte har någon laptop. Sen har jag haft fullt upp med att jobba, vara trött och nu på slutet sjuk. Det har liksom varit andra saker som tagit upp min tid. Snabbläser lite bloggar däremellan, uppdaterar jobbets.. och sen är orken och tålamodet slut. Sen stör jag mig på att stilmallarna är så jäkla trista och jag är för kass för att ändra. Har försökt med fuskmallar, men får det inte att funka.

Det är något jag verkligen skulle vilja lära mig- designa bloggar och hemsidor. Men har ju varken program eller dator för det, så det får vänta. Men en dag så kanske?

 

Vad har då hänt sen sist? Hmm, måste tänka efter..... Inte så mycket egentligen, har kollat efter resor till Irland och Stockholm, men får nog vara glad om vi tar oss till Stockholm i augusti som det ser ut nu. Sen verkar ju vulkanerna aldrig kunna betämma sig om de ska aska ner halva europa eller inte.

En blomresa med second hand och pub-inslag lär det dock bli, eller hur Å?

Minnen....

 

Ja, sen så har jag sått lite fröer, så det är rätt så grönt och lummigt i några fönster hos mig.

Förra helgen var jag till Umeå och tog det lite lugnt, egentligen var tanken att jag skulle på Vårmässan i Sundsvall och måla barn, men de ville ha över 4000 kr för platsen! Det får jag inte in på ett år INNAN alla utgifter för färg etc. Målandet är ju en ren hobby som går +-0, men den får ju inte bli en ekonomisk belastning för mig. Barnaktiviteter brukar vara få på mässor och därmed attraktiva för arrangören.

1 maj skulle jag ha målat efter demonstrationerna, men då låg jag ju på sjukhus och till helgen var det tänkt att jag skulle måla på ett lite större arr i Umeå, men nu är jag ju sjukskriven. Typiskt när det äntligen börjat lossna på målarfronten.

Umeå var i alla fall trevligt, vi tog en öl på Bishops, åt Salt & Vinegar crisps (mmmmmm...), strosade på stan, men hittade just inget, inga byxor i alla fall, vilket jag akut behöver. Station fick även ett besök, tjejen som jobbade överraskade mig med att var flexibel som få- åt citron- och marängpaj, men kan ju inte äta grädde/vaniljsås, så hon erbjöd sorbet. Hallonsorbet var VÄLDIGT gott till måste jag säga. Service kallas det!!!

På Waynes åt vi en jättegod varm macka, inte dumt. Skönt att vara där mer än helgen, då det var lönehelg och alldeles för rörigt i affärer och på matställen.

Horze tänkte jag också besöka, men de verkar ha konkat :( ingen verkar veta. På måndag eftermiddag bar det hemåt igen, efter att ha shoppat lite åt Therese. Katterna fick vara kvar och det var väl tur! Nu behövde ju ingen ta hand om dem när jag hamnade på sjukhus senare under veckan, ibland ordnar det sig till det bästa mitt i eländet.

Ja, och nu är jag hemma igen, vi får se vad återbersöket ger för resultat till veckan, nu måste jag ta min antibiotika-tablett och lägga mig och vila.

 

Tack till K och P för att jag fick åka hem med er... hoppas jag inte surrade ihjäl er helt och fullkommligt, men ni vet ju hur jag är!

 

Kommentarer
    Postat av: Lovisa

    Skönt att du e hemma igen !!



    Sv: hmm ante mig att det var nån viol men jag har nog inte sett nån sån där hemma det e nog bara här på "söder" hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: