Lugna puckar...

2010-05-11 @ 11:09:31

Ja, inte är det mycket action på Nensénsvägen just nu. Tog nya prover igår, som var bra, men eftersom jag fortfarande har ont och inte kan vara uppe så mycket, så är jag sjukskriven en vecka till. Känns i o f s bra, eftersom jag inte hade varit mycket att ha på jobbet, men man blir ju så uttråkad när man vill göra en massa men inte kan eller får.

Det blir en hel del läsning, lite letande efter häst åt syrran och hennes dotter, sover en hel del och kikar lite på TV.

 

Lägger dessutom sista handen vid förberedelserna inför Dorotea Ridklubbs 20-års jubileum.

Bakluckeloppis, uppvisningar, hoppdueller, fikaförsäljning m m. Naturligtvis kan man prova på att rida och köra också. Under kvällen är det fest förr DARR-medlemmar (dvs nästan alla som är med i en förening) med mat, dryck och bandet "Bad Reputation". Inget inträde och gratis buss från Dorotea vid 17.30 och åter till Dorotea vid 01.15. INTE ILLA VA?

Nu är det affischer och lite dekorationer som ska fixas för min del, och det kan jag ju göra hemma, nu när jag inte kan göra något annat.

Bäst att återgå till näringarna, men här kommer i all fall två lästips vad gäller tidningar:

Vackre hjem, en otroligt vacker och trevlig norsk tidning, känns mer som  engelska tidnigar än våra svenska (tråkiga) tidningar

Country Living (UK edition) inspirerar på ett helt annat sätt än svenska tidningar, speciellt kring Halloween och jul. De har dessutom en fin hemsida (hittar dock bara en amerikansk sådan), fullmatad med recept, tips, pyssel m m. INTE ATT MISSA!

Ha det gott i blåsvädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: