Matildaaaaaaaaaa

2010-11-21 @ 17:58:11

Ja, så var helgen borta, den har jobbats, ridits, ansiktsmålats och stalljourats bort i rask takt.

Idag gick det väl lite bättre med  trots avsittning under hoppningen. Det gick ju rätt bra över hindren, men sen var vi inte helt överens om vilket håll vi skulle svänga åt, jag ville åt ett håll och Arwen åt ett annat. Svanskotan fick sig en liten smäll (har haft 2 frakturer tidigare, inte skönt), så dressyrpasset blev lite kortare och Arwen var lite trött i alla fall.

Under tiden hade Matilda rymt ur hagen hästskrället hade pressat sig igenom mellantråden och töjt den annars 5 cm långa fjädern som sitter i handtaget till ca 30-40 cm längd. Fjädern är styv som bara den, så hon har nog kämpat en del. Tur att tjejerna hittade henne. Hon har nog kommit på att elen inte känns genom täcket, och bara travat ur genom tråden. Tellus och Pulver hade som inte fattat det utan stod snällt kvar i hagen och väntade på lunch...

Jag tror hon märkte att jag var lite grym på henne, för jäklar vad hon pinnade på ut i till hagen igen.

Sen var det bara att ta av sig handskarna och försöka nödlaga hagen i -15! Så här är det alltid när jag har stalljour, hästar smiter, saker går sönder eller lägger bara av....

 

Sen var det bara att skynda sig hem, duscha och vidare mot barnkalaset! Oj, vad glada barnen blev och oj vad de lekte efter att jag målat dem. Många döskallar denna gång... en spindelmannen, en batman och en liten fjäril på kinden i övrigt.

 

Nu vill jag bara sova... får se om jag orkar vara uppe tills Gossip Girl börjar, Robyn ska ju vara med ikväll.

 

Natti natti!

Julros sen i våras. Bild: Privat

*diggar Petter och "Dansa din djävul- får ståpäls!*

 

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Ha ha förstår om du behöver vila mellan gångerna, brukar ju vara rätt kaosartat då du är här, barn som skriker å hundar som rymmer osv :-D

    Postat av: Elin=surapelsin

    HIHI Matilda blev man ju lite fundersam på vad som hänt nä hon rymt:P

    Sen visade sig ju när Ida hittade hagen sönder MED två hästar i duktiga dom var som stannade:D



    Kramar en som Hitta MAtilda:D

    Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: