Något är sjukt...

2010-11-30 @ 18:52:00

helt klart. Har så ont i mina knän att jag inte kan sova, fötter och händer värker och har svårt att gå. Kroppen känns helt överkörd (vilket Lotta den stackaren märkte, med viss förskräckelse), känns som att jag kört in i en plogvall i 190. Efter 2 år att konstant trötthet, värk och av att ständigt frysa känns det som att jag fått nog... eller min kropp kanske jag ska säga. Tar det inte stopp nu kommer jag att bli lika dålig som i slutet på 90-talet. DET VILL JAG INTE. Allt detta känns som en kombo av att ha ont och vara slutkörd hela tiden och att inte orka med längre.
Idag tog jag mig äntligen i kragen och gick till doktorn. Att gå in i väggen är ju inget som de brukar gilla att prata om, men likt förbannat så är det en psykolog som är det enda som ska ev kunna fixa att jag är helslut? Förstår inte. Jag är medveten om att man tar stryk psykiskt av att ständigt gå på sparlåga och att det kan ge värk som symptom. Ja, vissa saker har dykt upp nu när jag är körd i botten, men det innan då? Dt är som att tala om vad som kom först, hönan eller ägget.
Saker som gjordes för 25 år sen gör att det inte är nödvändigt att kolla upp saker nu, ska det låta likadant när jag är 95? "Näe, men vi tog ju ett blodprov när du var 10, det var ju bra."
Att få frågan vad JAG tycker att vi ska göra- det känns som en förolämpning, jag skulle ju inte behövt gå ner i så fall. Att skyffla över allt på en psykolog vekar ju praktiskt, liksom att det nog har tagits de prover som ska tas.
Hade jag varit karl så lovar jag att jag remitterats, undersökts, vridits och vänts på... till dödagar.

Nu fick jag ju en läkare som inte brukar vara här och som satt med akuttider idag, så det må vara hänt, men det känns som att man har en stämpel i pannan "inbillningssjuk". Nu ska jag i alla fall få sätta mig med en läkare under en timme eller så och gå igenom vad som har gjorts, för jag har inte en aning. Fick veta för för kanske ett år sen  att jag har två rätt stora bråck på magmunnen. Det har ingen sagt tidigare, hade ju som varit bra att få veta. Gastroskopin gjordes väl för en sådär 4 år sen eller så...

Jag är fascinerad över hur det fungerar.. eller inte fungerar, vet inte vad jag ska välja, men jag hoppas att jag till slut får träffa någon som faktiskt vill gå till botten med det hela....

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Näe FYYYY! Maggan du måste KRÄVA att tas på allvar, vara en pain in the A.. om så krävs, men hjälp SKA och MÅSTE du ju få!!!



    Å tack för tipset, hade jag haft en fet plånbok istället för mage så hade jag bums klickat hem fågelmataren, för även fåglarna ska ha det lyxit då de äter :-D KRAM å hoppas du kommer någon vart med det onda <3

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Hur är det med dig? rolig Fått någon hjälp, sjukskriven? om inte får du ta det lungt i julruschen.... Ett vinglas, glögg eller kaffe på sockenvägen vet du ju alltid finns på lut <3 Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: