Äntligen Internet

2010-10-19 @ 22:50:41

Jisses vad skönt att ha internet igen! Sitter ute i stugan och bloggar på min nya Acer, känns lite ovant sitta på en pyttedator. Nu hoppas jag i alla fall att det här ska funka hyfsat och att jag får kläm på datorn.
När jag kommer hem så ska jag hämta hem lite anitvirus, Miranda och sånt.
Testa Microsoft Office ett tag, att köpa kostar ju en del, så sen blir det väl Open Office tills vidare. Är inte riktígt vän med det, men gratis är bra. Saknar dock Clipart och har inte lyckats begripa hur man ev kan fixa det till Open office.
Ett bildbehandlingsprogram vore inte heller dumt, men jag skulle behöva gå en kurs i både det ena och det andra först. Tänk att kunna designa sin blogg själv! Oj, vad mycket spännande det finns att göra.

När jag gick i skolan hade vi inga datorer i början det som sen kom var väl inte så upphetsande.. man kunde rita cirklar och fyrkanter- typ. Under gymansiet fanns det några datorer, men dem använde vi kanske under 2-3 mattelektioner på 2 år!
Universitetet bjöd väl inte heller på några intressanta datormöten. Inte förrän under Sopis bekantade jag mig lite med datorerna, vi hade datakunskap med en lärare som nog inte visste så himla mycket mer än oss andra. Vi fick t o m gå ut på internet med Netscape. Det tog säkert 10 minuter för startbilden för Umeå Universitets hemsida att laddas färdigt. Imponerande? Inte speciellt, jag höll mig borta från dessa apparater under nästa hela min utbildning, lyckades få skriva de flesta uppgifter för hand! Sista terminerna var jag väl i datorlabbet, men otroligt att tänka sig nu att det var ok att skriva för hand då.

Har harvat mig igenom ärvda datorer, begagnade datorer, ihopplockade datorer.. Det här är min första "egna" datorn (som det känns i alla fall). Tänk om jag gått "Reklam och Dekoration", som jag tänkt, och kanske fått jobba mer med datorer- DET hade varit roligt! Då hade jag inte suttit här och inte fattat ett dyft på en blogg med kass design.
Om om inte vore...


Men, nu sitter jag här i alla fall, inte värsta uppkopplingen här ute, men det funkar i alla fall.

Sov nu gott allihopa!



Kommentarer
    Postat av: Lovisa

    Lovely... man blir ju galen utan internet ju !!

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Som sagt, är bara svea å grannbarnen som ska få ha lite spökkalas bara för att :-) Så kom å surr å drick kaffe samtidigt å ev måla en liten spindel elelr spöke om min lilla tuffing vågar det när det kommer till kritan s Ska surfa halloween fika nu för inspiration, men blir nog bara spökmaränger, spindelkakor å en hundbajspåse med godis förutom tårta skulle jag tro. Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: