Back in Business

2010-10-06 @ 23:13:56

Ja, då var man tillbaka i verkligheten igen. I morgon börjar jag jobba igen efter sjukhusvistelse och sjukskrivning. Hur magen tänkte ta det får vi se imorgon.

Det har varit skönt att kunna ta det lite lugnt, även om man blir rastlös. När det känns som att man gör situps konstant, så behöver man få ta saker och ting i sin takt. Sen gäller det ju att testa sina gränser lite, för annats är det ju svårt att veta om man kan arbeta eller inte. Jag har tillbringat min rehabilitering i Rörström, hos päronen.

Lugnt och skönt, man kan softa framför kaminen, ta en liten promenad eller bara sova... Jag har hunnit med både det ena och det andra; göra kransar av revlummer, titta på "Beyond River Cottage", planera lite spökjakt, läsa en massa, gå korta promenader i blåsten (jätteskönt för mina hoptryckta, hostiga lungor), klappa katterna och hitta TRATTKANTARELLER!!!!

De ska väl inte direkt finnas i Rörström, även om jag vet att folk hittat, och jag blivit visad ett ställe. Nu har jag ett eget! Har även hittat frostvaxing, fårticka, rabarbersvamp och smörsopp. Så härligt att kunna "lyxäta" svamp varje dag. Har rätt mycket frysen, så resten av året kan jag fortsätta njuta av svamp!

 

Hjärta av revlummer Bild: privat

Krans av revlummer Bild: privat

 

Båda kransarna är gjord av revlummer, en och med rönnbär som dekoration.

Observera dock att revlummer är fridlyst och ENDAST  får plockas för privat ändamål. Man får inte sälja!!!

 

fredags fick vi besöka av min farbror, som jag och Å varit och hälsat på 2 år i rad. Han hade med sig en stor korg full med 3 sorters äpplen och en liten korg med olika tomater. Störtlyxigt! Jag vill verkligen bo lite mer söderut, så man kan fått lite bättre förutsättningar för odlandet. Men det var ju det där med jobb....



Lite olika, roliga tomater... Bild: privat



3 sorters äpplen! Bild: privat

Vi har mumsat tomater och äpplen hela veckan, nu ska mamma torka lite äppelskivor- MUMS!

Katterna är kvar tills vidare i Rörström, de trivs alldeles ypperligt att vara ute och jaga råttor. De får komma hem om några veckor.

Just ja, gjorde några fynd i Rörström, flera fina gamla mönster på kläder att sticka (inget jag ger mig in på, men mamma kan ju). Helt klart elegantare förr... tunnare och finare garn också. Sen hittade jag några märkböcker som jag tog hem. För den som inte vet så är en märkbok en bok med mönster kan man säga, för att bordera mongram t ex. Finns fina motiv och många olika typsnitt, jättebra när man sitter och pysslar.  Nu gäller det bara att plocka fram pysselådran igen....

Dags att sova, så man orkar jobba imorgon!



 

 

Kommentarer
    Postat av: Lovisa

    ja hur har det gått med magen å vad säger dom om framtiden ??? fått veta nå mer alltså ??

    Postat av: Lovisa

    Men kära nån vilken konstig sjukdom !!! Tycker verkligen synd om dig !!

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Åh har du hittat revlummer, det är nått jag spanar efter - men trodde inte det fanns här!? Å visst har jag massor av elljus, men de kan ALDRIG tävla mot levande ljus... Dock är de som du skriver super att ha på ställen och i lyktor som kan vara brandfarliga :-D



    Å min nya damsugare är GRYYYYYYYYYYYYYYM s



    KRAM

    Postat av: katta

    Aha är det där revlummer. Jättefina kransar blev det, hjärtat var verkligen fint speciellt med rönnbären som lyser upp lite. Tack förresten för "fikat" det får vi göra om nån gång :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: