Sidensvansar och Pippi Långstrump

2010-09-24 @ 16:57:57

Yes, jag hinner med bussen, då jag blev avbytt vid 3-tiden! Hann också med att tjuvsmaka pyttelite Schwarzwald-tårta som M hade med sig. Hans tjej är konditor, så vi snackar the real stuff! Tyvärr är det ju inte direkt lite grädde i den tårtan, så det blev som sagt en microbit- men OJ vad god den biten var!

Insåg när jag klev utanför dörren i morse att jag såg ut som en sidensvans.. eller kanske mer som Pippi Långstrump. Knallröda strumpbyxor, svart top, lila linne och LILA SKOSNÖREN!!!! Men vad gör väl det?

 

Nu ska jag snart börja gå mot bussen, hoppas på en lugn, skön helg så jag kan återvända med laddade batterier.

Gissar att jag kommer att leta Halloweensaker för fullt, även om det ju inte finns så mycket sånt längre på affärerna och det kanske är lite tidigt. Tidigare kunde man ju lita på Tiimari, men den affären finns ju inte längre. Sen blir det lite koll på vinterjacka, men det har jag nog inte råd att köpa i helgen, får se vad jag hittar.

 

Nä, lite mat i magen och sen bussdags!!

 

Trevlig Helg! Håll utkik efter alla Sidensvansar som länsar rönnarna- vackra fåglar!

 

 

Bild: Privat

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: