Strömavbrott och ridturer

2010-09-11 @ 21:26:37

Spännande dag i Svanabyn.. minst sagt. Strömavbrott i början av dagen, var väl borta ca 10-15 minuter. Som tur var så kom inte så många kunder under den tiden, och Svanabyfolket har bra tålamod och förståelse!

Sen tog det ca 2 timmar att få betalterminalen att funka. Efter diverse hemmagjorda felsökningar, starta om sladdar ut sladdar tillbaka etc så var det bara att ringa supporten.. som hänvisade till ett mobilnummer under "out of office hours".. som hänvisade till kontoret. TYPISKT.

Vad göra? Ringde Babs om bad mig starta om själva kassan igen och Voilá! Det funkade igen.

Oj vad glad jag blev, finns inget värre än att kassan eller betalterminalen inte funkar. Lugnt i butiken hela tiden- vilket flyt. Resten av dagen skötte sig kassan och terminalen helt perfekt. Rätt stillsam dag, sista timmen kom lite älgjägare förbi, det går tydligen trögt för dem i skogen.

Skönt att allt flöt på, så jag kunde stänga i tid. Sen var det bara att skynda sig hem, äta, byta om och åka till stallet. Vi tog en tur i skogen, väldigt skönt. Nu har träden verkligen börjat brinna! Vackrast är nog när vi rider där det är lite stenigt; blåbärsriset bryter av i flammande rött och mossa och lavar lyser vitt och ljusgrönt- så himla sköna kontraster! Får se om jag kan lyckas ta bilder på det, vi ska ev upp och plocka enbär någon dag.

 

Bild: privat

 

Nu sitter jag och tar det lugnt, ser på Ett fall för Frost, äter lite kallrökt ytterlår (superdupergott pålägg!), tuggar chips och äter lite dip (men OLW's nya dip bearnaise var inte god,  smakar kanske bättre till kött? Knorrs är MYCKET godare). och ska nog ta mig ett pyttelitet glas vin  innan jag går och lägger mig.

Imorgon ska jag på ridlektion inna jobbet, så jag åker ut runt 7.15... Det blir lite kämpigt att komma upp, men det är ju för att göra något roligt. Sen får jag spurta till Svanabyn och efter jobbet blir det Rörström. Oj, vilken rörig helg! Men på måndag är jag ledig!


Trevlig helg på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: