Equitare Necesse Est

2011-02-09 @ 10:36:16

Att rida är nödvändigt! Jag kämpar på med en kombination av rehablitering och nöje- inte så tokigt! Har fått min barbackagjord, den är av en äldre modell och tyvärr har gjorden bara ett spänne. Den sadelgjord som följer med är lite kort och smal, gjord av vävd bomull. Så nu gäller det att hitta på något klurigt sätt att fixa det. Vill ju kunna hat den på flera hästar och att det ska vara bekvämt för hästen.

Jag får nog försöka specialgöra en lösning på detta. Skönt i a f att ha en egen barbackagjord med stigbyglar (fast dessa ska jag också byta ut). Man blir rätt bortskämd med att rida barbacka, det känns rätt konstigt att sitta i en sadel nu.

Förra fredagen red jag för Lena Unneby, mitt första ridpass sen innan jul, då jag blev sjuk. Oj vad jobbigt, och högerbenet vill inte riktigt hänga med alla gånger. I slutet domnade det bort och har inte riktigt hämtat sig än. Men det gick över förväntan måste jag säga!

 

Nu är det bara att kämpa vidare och hoppas att benet och högersidan skärper sig. Har fortfarande inte fått svar på porfyriprovet, men så fort det kommit så ska jag försöka få åka till neurologen, något är ju tokigt!

 

Just nu händer det så mycket, så jag hinner nästan inte med- behöver nytt jobb, försöker få ordning här hemma, få reda på varför jag blev sjuk, träna och rehabilitera mig.. Men jag hoppas och tror att allt ordnar sig till slut, känns ju bra att ha börjat i alla fall. Sen vad framtiden har att utvisa, det får man ju se, men just nu känns det ju bra i vilket fall som!

 

Dags att göra sig klar för att gå till sjukgymnasten!

 

Ha en solig och fin onsdag.

Hic et nunc!

 

 

Bild: Privat

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: