Solsidan

2011-02-06 @ 11:29:49

Just nu känns det som att jag är på solsidan på många sätt och vis... Trots tappat jobb så känns det inte hopplöst och finns det hopp finns det liv. Jag hoppas jobbfronten ordnar sig, ett heltidsjobb är ju tyvärr nödvändigt, men tills jag har koll på vad som kommer att hända så är det ingen idé att oroa sig. Jag lever för dagen just nu och är glad att saker och ting har börjat ordna upp sig trots allt.

Samtal är gjorda, beslut tagna och jag tror det är det bästa för alla in the long run.. Det är ju bara lite jobbigt innan det är gjort. Nu hoppas jag att saker och ting går som på spåret framöver, det kan jag behöva.

 

Igår firades Dorotea-dagen (fast det är inte Dorotea förrän idag), trots snö så kom det ett 20-tal barn och blev målade på Görans konditori- roligt! Hoppas det blir fler gånger!

Lite filmtittande för en gångs skull, en öl och trevligt sällskap, så var lördagkvällen över. Nu ska jag fixa lite här hemma, sen blir det uteritt (men vart tog solen vägen?) och ikväll ska jag klippa pappa. Trots palt till frukost (!) börjar det kurra lite imagen, lite stekat ägg tror jag det blir.

Ha en fin söndag!

 

 

Bild: Privat

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Skönt att du får bitar på plats å kämpar på med rehab, å på jobbfronten löser det sig säkert. För konstigt nog brukar det det. Alltså lösa sig. ;-) KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: