Önskelista

2011-03-31 @ 12:41:12

Trädgårdstiden närmar sig, även om man inte kan tro det när man tittar ut. Fröer sås, blommor planteras om, sommarens planteringar planeras, tidningar läses, kataloger granskas.. vem har sagt att det är lugnt på trädgårdsfronten bara frör att snön ligger djup?

Nu har jag inte mycket till trädgård, men några pallkragar hemma får duga tillsvidare. Om jag någon dag flyttar till eget hus så finns det natruligtvis massor av saker man kulle vilja ha och göra. Här kommer en liten önskelista:

♦ Växthus med plats att sitta och njuta

♦ Köksträdgård med kryddor, gammeldags blommor, grönsaker och några bärbuskar...

♦ Äppelträd vore kul

♦ Hängmatta att lata sig i

♦ Berså

♦ Skön uteplats där man kan sitta och läsa, grilla, ta en kopp kaffe

♦ Slogbod

♦ Woodland

♦ Björkhage (ek är ju lite svårt här uppe)

 

Ja, kanske inte allt på en gång, men några av sakerna lite beroende på plats...

..och så en liten häst kanske och några hönor? Har alltid varit intresserad av småbruk och självhushållning, men det får man anpassa efter sina förutsättningar, har leva det fullt ut är svårt.

 

 

Bild: Privat

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Jag plöjer gamla land för att få lite odlingstips, tänkte så lite nu i april...

    Å Isabellas bloggade/tipsade jag om för någon/ra veckor sedan, har dock endast läst den danska versionen så det ska bli spännande att läsa den svenska utgåvan!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: