Fjällhelg

2011-05-02 @ 09:13:40

Oj, vilken härlig helg det varit! Efter jobbet i fredags åkte jag till Vilhelmina för lite omlastning och vidare mot Fatmomakke! Vi åkte upp till Hans mamma och pappa och bodde i en stuga på gården. Skönt att komma till människor som det känns som man känt i hela sitt liv! Det kände som att vara hemma helt enkelt. Trevliga svärföräldrar, trevlig och mysig stuga och fantastiskt väder och natur.

 

Vi vaknade jättetidigt på lördagmorgon till strålande sol. Lite mat och sen åkte vi skoter ner till sjön för pimpling och vittjning av isnät. 8 rödingar, 2 öringar och en liten lake blev det. Isnätsfiske är något nytt för mig och väldigt roligt. Så himla skönt där uppe i lugnet.

Efter en sväng till Klimpfjäll och middag åkte vi ner till Vilhelmina igen, eftersom Hans skulle till Stockholm på måndag för att jobba. Trist, men inget att göra något åt.

Nu är det en ny arbetsvecka, det är bara att ta nya tag och njuta av helgen som var och helger framöver!

 

 

Utsikt från stugan

 

Nere på sjön.

 

Vittjning av näten

 

Delar av byn

 

Firrar

 

Fatmomakke kyrkby

 

Ha en trevlig vecka!

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Kan tro att du njutit av helgen <3 <3 Torsdag funkar finemang för mig, hojta till om du vill spika det så fixar vi en gourmet middag ;-D

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    KANON!!! Då åker jag å handlar det som behövs å snor ihop lite rullar till morgondagens middag :-D

    Ses!

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    16.00 står maten på bordet, för jag är sååååååååå sugen å kan inte vänta längre ;-P

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Tack för titten, å hoppas nu att ni får en mysig kväll :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: