Snö, fjärilar och skakningar

2011-05-14 @ 20:07:30

..allt i en helg och än är den inte slut.

Kroppen har hållit sig tämligen i shack, förutom värk p g a väderomslagen, men igår kväll kom muskelryckningarna i benen tillbaka, hjärtklappning, illamående och svaghet i höger ben- läskigt.  Som tur är har det inte blivit mer, håller sig ungefär på samma nivå, men att ansiktsmåla barn i +2, regn och blåst, det är rätt utmanande. Min kropp har ju överlag blivit mer skakig och att sitta med pilliga detaljer när man målar blir svårare och svårare. jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna fortsätta med min hobby, men det är klart, blir jag för skakig så går det ju inte. Jag får helt enkelt hålla på så länge det går.

 

Vårmarknaden jag var på för att måla barn åt Unga Örnar, höll till hos Granngården i Strömsund. Många roliga aktiviteter, utställare och trevliga människor, men ack så bedrövligt väder. Hela tillställningen formligen flöt bort i regnet och på vägen hem hamnade jag i en ordentlig snöskur! Märkligt... Målar fjärilar, katter, spindelmän och nyckelpigor i hällande regn.

Tog en sväng på Dollarstore, då jag ändå var i Strömsund. Oj vad mycket saker det finns som man inte behöver. Blev väldigt blygsam handling, men en sak som jag är riktigt nöjd med är en pumpflaska för Lactacyd-tvål, som man fick gratis. Köpte Lactacyd-tvål till den och oj vad bra den var. Pumpen förvandlar i en tryckning tvålen till ett skum som känns luftigt och skönt att tvätta sig med. Ska bli spännande att se om det funkar även på vanlig duschkräm sen när tvålen är slut.

 

Ikväll blir det inte mycket gjort, ska kolla lite saker inför lite spännande ting framöver, sen blir det tidigt i säng.

 

Tänd några ljus ikväll och njut av att få sitta inomhus och mysa!

 

 

Trevlig kväll!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: