Softa i stugan

2007-02-23 @ 15:57:36

Helgen kommer att spenderas i föräldrarnas fritidshus ca 1 mil härifrån. Det ska bli skönt med miljöombyte för både oss och våra katter. Nitzer älskar att var ute, springer ut och in dagarna i ända, medan Lussekatten tycker det är kul... ett tag... om det inte är för kallt... och blött.
Hon tycker det är lite läskigt att gå in, så istället för att komma in i värmen när hon fått nog ligger hon och trycker i en brädhög. Jamar lite när man ropar, kommer ibland ända till dörren, men nej, in vågar hon sig inte. Det har blivit bättre, så jag hoppas hon kommer in så fort hon fryser denna helg.

I helgen blir nog mest läsa, gå promenader, fixa lite smågrejs och ta det lugnt. Jag hoppas det inte blir så kallt men att solen ändå skiner. Eventuellt ska jag be om hjälp att hämta grannens sadel så jag kan byta stigläder, stigbyglar och sadelgjord på den. Det är en gammal manskapssadel som kommer att hålla länge till bara man sköter den. Blir nog lite putsning också.

Längtar så tills jag kan börja rida igen...  men det lär ju dröja. Iofs världsliga ting, men ändå.

Såg förresten att Dorotea Ridklubbs hemsida uppdaterats och fräschats upp. Det enda tråkiga i det hela är folk som skriver saker i gästböcker utan att lämna kontaktuppgifter, visst vill vi ha en uppdaterad hemsida, men om inte folk ens kan skriva ut vad de menar samt en mailadress och namn, ja, vad ska man då tro om det hela? Känns lite oseriöst och trist.




166236-22

Bild: Mims

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: