Tack Hennes och lite socialpolitiksfunderingar!

2007-02-22 @ 17:38:55

2 nummer på raken har det varit bra kuponger med tidningen "Hennes". Förra numret fick man en fullstor flaska med Natusan Holiday Skin och denna gång fanns det en kupong i tidningen på gratis hårfärg. Inte dumt!  Annars är det ju oftast saker man inte vill ha eller att det bara gäller på en affär som inte finns där man bor (så var det iofs med Natusan, men var precis i Umeå).

Fortfarande kallt, känns som det aldrig tar slut. Ska laga en gryta till middag, bruakr var gott när man känner sig frusen. Har inget recept att gå efter utan tar vad jag råkar ha till hands, det brukar bli bra i slutändan.

Fick min första utbetalning från Försäkringskassan idag, oväntat snabbt, men var för januari hela 6400 kr... hur de kan tro att man är sjukskriven frivilligt är ett mysterium. Lite pengar i börsen och man får inte göra någonting, även om man kan. Risken att man blir folkrädd är ju överhängande om man bara ska sitta hemma på en stol och inte göra någonting överhuvudtaget. Med en räkning på CSN på 4200 kr så är det bara att inse att sambon får stå för det mesta denna månad.  Efter räkningarna  är betalade kommer jag att ha  -1800.. kul va? Nu sitter ju inte jag i båten för det, jag tänker bara på alla med låg inkomst,  barnfamiljer och ensamstående... och är glad att jag för närvarande INTE arbetar som Socialsekreterare, för får folk inte pengar från FK ( p g a konstiga beslut) eller har underskott p g a bidragens storlek hamnar de ju där förr eller senare. Vi har det förvisso mycket bättre än många andra länder, som t ex  Irland, men vi vill ju se oss som föregångare och i fronten för välfärdssamhället som sådan. Deprimerande.. tror jag ska bläddra kataloger och titta på allt fint man kan köpa, det är ju i a f åt skogen och titta kostar ingenting.
Ni där ute som kämpar på med sjukskrivningar, låg inkomst och socialbidrag- ni gör det bra, och en stor APPLÅD till er!


Dags för lite middagsplanering!

Kommentarer
    Postat av: Alexandra

    Jo det är iofs sant. Men jag fick en liten överraskning när jag bökat ner all tvätt. I vanliga fall har vi 3 tvättmaskiner. Nu fanns det bara en som fungerade. Fick ta med mig hälften upp igen. :(
    Njut av all god mat medans du kan!
    Ha det gott!

    Postat av: Jenny

    Oj vad jobbigt :O

    Postat av: Jenny

    hihi jasså! Men blä det lät iinte trevligt! hehe :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: