Grillade kronärtkockshjärtan...

2007-01-31 @ 19:20:19

...från Ridderheims visade sig vara en riktigt hit. Köpte lite på vinst och förlust men jag kommer garanterat att använda mig av det fler gånger. Snurrade ihop en röra som jag åt med bönsalsa (inte heller dumt, och direkt från en brik-förpackning) och stekt, cajunkryddad köttfärs.

Så här gjorde jag:

1 hackad schalottenlök
1 hackad stor vitlöksklyfta
några grillade kronärtkockshjärtan, grovhackade
2 hackade färska champinjoner

Stekte i rapsolja med lite av kryddoljan som kronärtskockorna låg i.
Värm upp lite bönsalsa
Stek lite köttfärs i rapsolja, krydda efter behag (jag använde cajunkrydda från ÖB)
Servera med liten sallad gjord på cocktailtomater, romansallat och skivad purjolök, strö över lite riven parmesanost och brödkrutonger.


166236-10


Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: