Skitsemester

2008-08-19 @ 11:12:14

Den lilla semester jag har verkar regna bort. Om det i alla fall ville vara liite varmt och soligt, men inte då. Det kalla vädret gör kroppen stel och ont, så det blir nästan inget gjort av allt det som jag hade tänkt. Ingen läkartide förrän nästa vecka, när jag är tillbaka på jobbet igen. Det var ju liksom det som var poängen- att få en tid under semester så man slipper ta ledigt.
Idag blir det lite rönnbärsplockning och övningskörning med L. Hade tänkt vi kunde dra till Strömsund, eller Östersund, men jäkla Umeå Energi har missat att betala min faktura för ansiktsmålningen i MIDSOMRAS!!!!! Det är nästan en bragd, men tyvärr vanligt bland stora företag och kommuner- små utbetalningar glöms bort, men jädrans om du skulle glömma betala deras räkning- då blir det andra bullar. Det här var tänkt att bli mina semesterpengar. Nu är semestern snart slut. Jag har inte gjort ett skit. Tack Umeå Energi för en extra innehållslös semester. Jag gick nästan back på det uppdraget då det blev fler timmar än beräknat+ att jag ligger ute med dessa pengar, då jag ju körde till Umeå fram och åter.

Nä, det är väl bara att gräva ner huvudet i sanden igen och vänta på nästa veckas löneutbetalning från mitt ordinarie jobb.
Som i och för sig redan är slut innan jag ens fått det. Men det är ju alltid kul att se siffrorna kommao ch vända på ungefär samma dag.

Glöm inte sydvästen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: