Marknadsfynd

2008-07-22 @ 21:56:36

I söndags åkte jag en sväng på marknaden och som tur var tog jag med mig extra mycket pengar... hittade nämligen graninges ridstövlar i brunr nubuck för 500 spänn- OCH jag kunde ha dem. Borde kanske ha köpte en trisslott när jag ändå var igång. Brunt är inte min favvofärg, men med lite svart skofärg så ordnar det sig, nu måste jag bara hitta mer för att göra stövlarna klara. Inte för att det är någon brådska... har magnetröntgen 5 augusti, sen får vi se när jag kan börja rida igen.



Håller som bäst på att packa inför fäviken game fair till helgen. Ska bli toppenkul, om än jobbigt. Det blir mycket varma kläder, regnkläder, tjocka tröjor och t-shirts.... kallt¨på natten- varmt på dagen. Har letat reda på min nya pulsvärmare i fuskpäls med snyggt keltiskt broderi på, fick dem av mamma och med min högerhand så passar det bra att ha med.
Det brukar vara jättefint väder under mässan, och enligt prognosen blir det så även i år. I fjol var det sisådär, men det kan ju inte vara fint varje år. Varma kläder och regnkläder är ett måste, liksom solskydd.
Mässan har så mycket att erbjuda för alla i familjen- hästar, hundar, jakt, fiske, mat, och friluftsliv. Jag brukar sitta mittemot paddocken och har ibland turen att hinna se lite av hästuppvisningarna, om inte annat så hör jag ju. I år står bl a Pirelliuppvisning (var fantastiskt bra ifjol), ardenner-, shire- och percheronhästar och westernuppvisning på programmet.
Ska du dit? Titta gärna förbi ansiktsmålningstältet!



Är trött så trött... hela tiden, spelar inte roll hur mycket jag sover. Hela livet känns som att det står helt still samtidigt som det snurrar som ett marsvinshjul- fortare och fortare. Tungt. Men det kanske vänder. Känner mig som en vemodig Helmer Grundström-dikt.

Långt bort i helvitta, långt bort i väla,
drar jag mitt dragspel för värken i själa.
Bälgen ä sprucken, Å sprucken ä själa.
Långt nol i helvitta. Långt bort i väla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: