Murkeljakt

2008-06-02 @ 22:02:59

Svängde förbi ett kalhygga på väg från mamma och papppa (efter fönsterputsning och surströmmingsätning), tappert letande efter lite murklor. Gick lite trögt i början, men i dikeskanten dök jag på en jättemurkla, nästan ämne för en katastroffilm! Efter lite mer murkeljakt så var det bara att vända åter till föräldrarna för att väga monstret. 7 hg vägdes den in på- inte illa. Lägger upp foto imorgon. Nu var klockan rätt så mycket och det tar sin lilla tid att ta hand så giftiga rackare. Som tur var så kunde mamma fixa dem idag, annars hade jag väl fått sitta uppe halva natten och rensa och koka murklor. TACK FÖR DET MAMMA!
Naturligtvis så var det grått och regnade lite igår, typiskt när man är ledig. Idag började det grått men avslutades i solsken, men inte lika varmt som i lördags. Hoppas vädret håller sig i schack under veckan så jag kan åka ut och rida någon kväll.

Känner mig lite vissen, blir ju lätt att man drar på sig en förkylning när det blir så varmt som det varit .. vore typiskt om jag blev dunderförkyld när jag får "finfrämmene" till helgen.
Dags att krypa ner under täcket med min sängkompis- värmedynan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: