Oooohpsy Daisy

2008-06-05 @ 20:57:12

What a wheater! Kom hem efter en väldigt varm dag på jobbet med bara några skorpor som lunch. Varm som det är blandade jag en Gin och Tonic och den hamnade rakt upp i skallen! Efter lite grillade kyckling  och kall cola är dock balansen någorlunda återställd.
Har skyltat om ett fönster idag, vi har fått skyltmaterial från Electrolux -en uppblåsbar madarass som ser ut som en tvättmaskin, några badbollar och en strandstol. I övrigt en massa detektivarbete vad gäller kundbeställningar samt uppackning och märkning av varor. Är jättetrött, kommer nog snart krypsa till kojs. Katterboch karl kommer imorgon förmiddag.

Värmeböljan som dragit över oss börjar kännas som något ur en 40-50-talsdeckare av Stieg Trenter! Man bara väntar sig en SF-journalfilmsröst som rappoterar om värmeböljan som dragit in över Svea Rike  (med en något uppspeedat röst naturligtvis!). Oj, vilken Harry Friberg-abstitnens jag fick, måste låna lite Stieg Trenter på måndag.


Höstens trender är visst lite på tapeten- känns lite i senaste laget måste jag säga. Har pratats om mönster, som stjärnor och liknande, men jag säger- lite mönster, med svart, brunt och rött som färger, med lite bränt orange och petrol på ett hörn. Less white is nice!
Vad gäller lampor så är det svulstigt barock och rokoko som gäller, svart och brunt. Jag är lite förälskad i en fönsterlampa från Markslöjd, Fröseke, kommer nog att hamna i ett fönster nära mig framåt höstkanten.

Är inte helt förtjust i dessa svulstiga lampor från Markslöjd- less is more, men  i höst är det dessa som gäller!

Imorgon är temat B-boys and Fly girls- gissa vad det blir!
Sen vär vi bjuden på fest på lördag- mer om det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: