Förlegade traditioner...

2008-05-01 @ 20:35:16

Varför i allsindar är 1 maj helgdag istället för pingst? Totalt ofattbart. Alla som SKULLE behöva demonstera jobbar ju i a f, för vården kan ju inte bara stänga en dag för att gå ut och demonstrera. Absurt. Att 6 juni ska vara helgdag är ju helt klart, men att ha en så politisk dag som helgdag känns väldigt förlegat. Den fyllde en funktion, för kanske 60 år sen, kanske borde vi införa heldagar för andra politiska konstellationer? En dag för centern, en liberal dag, en miljöhelgdag o s v.
Jag har faktiskt varit ute i 1:a maj-svängen idag, skulle måla barn på Kullerbacken under Arbetarrörelsens "familjedag". 1 barn målade jag idag.. 1. En tiger blev det. Annars var det liksom inga barn där. Yeah, Yeah. Det hela verkar som sagt ha överlevt sig själv.

Igår var det grillkalas, inte dumt alls. Vi drog vidare till hotellet, där var vi väl kanske 25 vilsna själar på ett disco som spelade AC/DC i sann inlandsanda.. eller kanske borde jag säga Dorotea-anda. Jag hade ingen aning om att det var något på hotellet, vi är inte direkt bortskämda med tillställningar här i Lappland Sydport. En lite diskret annons i förra veckans annonsblad hade visst varit det man BORDE ha uppmärksammat. Hoppas bara att det blir något nästa år också, med lite mer annonsering. Ett lack- och läderparty hade suttit på sin plats!!!!!
Imorgon är det jobb som vanligt.. liksom på lördag, sen under kvällen blir det grillpartaj igen!

Klart slut från i(n)landskorren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: