Ridkläder

2008-05-15 @ 22:17:04

Jag tycker det är jättesvårt att hitta schyssta ridkläder som inte ruinerar en. Ridbyxor var tidigare en mardröm, men det har blivit bättre, de stickade är jättestretchiga, men vävda- det är bara att glömma. Ridstövlar helt hopplöst- man måste ju ha i det närmaste anorektiska vader. Jag vet att det är lika besvärligt om man har väldigt smala vader, men lite för stora får man ju i a f på sig, men för snäva går inte alls.
Jackorna är ofta tighta över rumpan och jättestora upptill, men med snäva armar, och sköna tröjor av någon anledning gjorda i fleece- vilket hö älskar att fastna i.

Jag är f n på jakt efter ridstövlar- mina muck boots gick sönder och det finns inga nya att få tag på, samt en vit polotröja. Någon som har tips?
Börjes i Tingsryd har ok grejor till bra priser, har helskodda ribyxor som sitter bra samt en 5-i-1- jacka som är helt fantastisk, kostade typ 550 kr, men den finns inte längre. Var och kollade på deras hemsida och hittade en del ok saker:



Hjälmen är så finurligt konstruerad så att man kan justera passformen med en vridbar knapp i nacke- jättebra, men när kommer det reflexhjälmar? Det finns ju cykelhjälmar för barn som är helt i reflex. Stövlarna ser jättesköna ut, men jag kommer inte i dem.


Dags att sova.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: