Smaka ord

2008-11-23 @ 17:28:57

Vissa ord som man säger varje dag är, om man täbker efter och smakar på dem, helt fantastiska, vackra och goda i munnen. Ibland kommer jag på mig själv att fundera på ett ord jag sagt- vad betyder det egentligen, hur låter det, är det ett gott vackert ord? Ta t ex cirrus, underligt ord som nästan kitlar i gommen. Cloud, cloudberry- molnbär, bär färgad av en vacker solnedgång med orangeröda moln?
Alla språk har vackra och mindre vackra ord, även om vi inte tänker på det så mycket.
Vilka ord tycker du känns bra i munnen?

Själv kommer jag på, reflekterar och glömmer bort dessa ord, men några vackara ord är stråla, glans, honung, cloud, Sterne, småle....

Smaka mera på fina ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: