Alla Hjärtans Dag= Födelsedag

2009-02-15 @ 18:51:30

Jipps, du läste rätt... medans alla springer omkring i röd hjärthysteri glider jag in och fyller år. Oj vad roligt att fylla år då säger alla... Varför då undrar jag? Det är i sig en fin dag som går ut på bra saker, men det har ju blivit ytterligare en konsumtionsfälla. Gör ett eget kort, laga frukost och servera på sängen, ta er tid tillsammans, gör  någon människa glad- men att köpa en massa saker bara för att? Nej tack.
I Irland var det JÄTTESTORT. Att komma på samma vecka att man ville gå ut och äta på sin födelsedag- det var bara att glömma, i stort allt var bokat sen veckor. På jobbet "over there" fattade de inte varför jag inte tagit semester, för jobba på sin födelsedag går ju inte- ha, se på mig, jag har överlevt i flera år, det går alldeles utmärkt! Tänk hur olika det kan vara, men nu börjar det ju närma sig så även här hemma.
Att fylla år gör ju egentligen varken till eller från mer än på papperet när man passerat 20. Möjligtvis så blir väl nästa stopp 65 och pensioneringen- jippi då kan jag söka bostadsbidrag!
Min födelsedag var en lugn tillställning- red för en instruktör, köpte mig lite färskmalet hasselnötskaffe, lite pärlor att göra gardinomtag av, provade en massa kläder, men hittade inget som passade tyvärr, köpte lite ranunklar och anemoner åt mig själv och åt middag hos mina arbetsgivare (omtänksammare människor får man leta efter!). Många grattis-sms och i mail och bloggledes! Det är svårt att glömma bort min födelsedag, om man säger så.....
Fick ett paket av Å, en kakform som ser ut som en ko!!!! Jättesöt! Pengar av mamma och pappa.... alltid bra!
Idag fikade jag med E och B  på Görans (f ö utsedd till en av Sveriges 100 bästa konditorier!), vi pratade på i 2 timmar, hoppandes mellan svenska och engelska.  fick en present av dem med, så här många har jag nog inte fått på flera år! Ett presentkort på SPA i Borgafjäll! HÄRLIGT!!!!!!!!! Gissa om jag kommer att njuta! Med andra ord så har jag haft en bra födelsedag, bland hjärtvimmel och kanonfint väder. Är ledig imorgon och halva tisdag, det är inte heller dumt!

Tänk vad lite som behövs för att man ska kännas sig uppskattad! Glöm inte bort dem runtomkring dig när vardagen är tillbaka!


BILD: Vivilla

Kommentarer
    Postat av: Anonym

    tänkte just det... att så här uppvaktad har du väl inte blivit på flera år... hahaha.. själv har helgen varit smått ångestfull..eller söndagen i alla fall.Nu har jag festat klart för de här året! Ska absolut snacka med leklandet basen.. hade inte en tanke på det men du har ju tydligen huvet med dig trots åldern... kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: