X-mas bonanza

2009-01-02 @ 19:41:13

Ja, så var julen slut, den puffade förbi utan att jag riktigt hann med. Ingen gran, inget pynt.. Sammanfattningsvis kan man väl säga att julen blev en flopp. Sämsta TV-julen jag kan komma ihåg (vart tog alla bra engelska deckare vägen.. och repriser på serier man missat något avsnitt av). Folk var sjuka, vädret kunde inte bestämma sig... och jag hann som sagt inte riktigt med.
Julklappsmässigt är jag mer än nöjd, fick en flaska Grådask (ypperligt portvin om du inte visste), av min brorson. För att vara drygt 2½ år gammal är han en jäkel på att handla på systemet!!! Fick även en svamp- och bärtork av mina föräldrar, har torkat kött och gjort jerkys-mums. Snygg glas fick jag också av en god vän- "Mus-seron" av Lasse Åberg.

Svamptork
 
Motiv på glaset

Dricka!



Nyårsfirandet var en trevlig tillställning hos mina arbetsgivare- god mat, trevligt sällskap. Fick dock i mig lite för mycket grädde, så vid 12 var det till att knalla hem. Skulle egentligen gått förbi campingen också, men det fick vara.
Har känt mig lite krasslig, ont i halsen, hostig och febrig, men alla är ju förkyld runtomkring en, så när jag även fick brännande utslag, tänkte jag inte mer på det.. i går kväll gjorde det ännu ondare. Kollade upp i en läkarbok och konstaterade krasst att jag nog fått bältros- party on kan man ju säga. Eller inte. Till doktorn idag-jajjebox, min egna diagnos stämde som handen i handsken. Man kanske borde bli doktor? Iväg till apoteket för lite medicin som KANSKE hjälper...980 pix. Tjohoo, det var de pengarna. Hoppas vdet hjälper nu baram för det kan visst sitta i några veckor och blir antagligen betydligt värre än det är. Blåsorna går från ryggen och fram, inte helt sklönt med för tajta kläder.. eller att sitta lutat i soffan..eller ligga i sängen. Najs. Fasr det kunde ju varit värre.

Har rasslat runt lite på nätet i eftermiddags, hittade någrta godbitar på Haléns realista! För den som tänkt satsa på en läderjacka finns det bara one way to go! 299 pix! Lackjackan och klänningen var också sjystl Själv ahr jag blåst 3000 kr på nya glasögon, så jag får bara titta. Behöver dem iofs inte heller, åker hellre och hälsar på lite goda vänner i Irland för pengarna- Miss u guys!

Nu ska jag nog dra mig lite försiktigt tillbaka. Man får gärna komma med glada hejjarop just nu, det kan jag behöva.

Sweet dreams

Kommentarer
    Postat av: Eva Jönsson

    Hejja !! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: