Deep Space Overdose

2009-03-16 @ 21:06:53

Helgen övningar gick bra, trots den lite struliga starten. Det var väldigt lärorikt och intressant att se alla som red, Ebba förklarade väldigt bra vad och varför, så även vi som stod bredvid och inte satt på en häst, förstog vad hon menade.
Idag blev som vanligt inte så mycket gjort, tränade, var och klippte mig... diskade undan lite, men kläderna som jag tvättade igår måste jag ta itu med nu. Allt var inte riktigt torrt- som vanligt- så det blir till att barrikadera hela lägenheten med halvblöta kläder. Salt sill stog på menyn hos mamma och pappa, och nu ärt jag åter i lägenheten. Skönt med en kort utflykt, man blir lätt bara hemma och gör ingenting.
Fick för mig att kolla upp lite Irländska ord till Lurans brädor, och letade då reda på en sida med bilder från Portlaosie (blev lite nostalgiskt när jag tänkte på irländska ord och fraser).... Så här kommer 2 bilder från Portlaosie:

Green road. Lägre bort efter den här vägen, som f ö leder till Tullamore, bodde jag ett tag. Det var efter en liten Cul de sac väg som knappt ens posten visste vad den hette.Lägenheten var liten men mycket fin, lite hög hyra dock (som mest överallt i Irland), nästan 6500 kr i månaden för kök/varadgsrum, sovrum och toa med dusch.



Från andra hållet, mot stan till. Stora blågrå byggnaden till vänster är ett flashigt hotell- The Heritage

Bilderna hittade jag HÄR

Håll tillgodo

Slán

Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    Men så gulligt av dig! Och det var verkligen ett bra uppslag - liksom "rejäla" ord. När jag sågat till nästa omgång ska jag definitivt ta och göra några iriska varianter! Roligt med lite annorlunda tryck - vet du möjligtvis något uttryck även på temat kök, tex smaklig måltid eller liknande? Har fått förfrågan om någon köksbräda nämligen men kände att bon apetit var lite tråkigt...



    Å hojta när formen för bullar å drivklockan ramlar in i butiken, hinner ju inte ränna runt nu när det börjar dra ihop sig till jobbstart!



    Ha en bra vecka, och åter igen tack för uppslagen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: