Förberedelser

2009-03-21 @ 10:35:12

Snart dags att gå till jobbet, ser ut att bli en fin dag igen, efter gårdagens gråa massa och regn.. Som vanligt brukar det mulna på framåt eftermiddagen, men jag hoppas att fluffet håller sig borta även efter jobbet, vill så gärna få sätta mig i solen med en kopp kaffe för en gång skull, det är en lyx som inte ska förringas.

I torsdags efter jobbet åkte jag och K för att se på estetklassen på Hjalmar Strömerskolans' uppsättning av Lejonkungen. Kanon! Med lite resurser hade de åstakommit en rolig, fartfylld uppsättning med glimten i ögat och där t o m bandet agerade under hela föreställningen. Det var så roligt att se alla målade! På kort tid och med bara en "snabbkurs" med mig, lyckades de få fram, och utveckla, alla karaktärer sminkmässigt. Det kändes också som att de fått rätt människa på rätt plats för att få fram karaktärerena i skådespelandet. Ska se om jag hittar någon bild senare!

Oj, bäst lägga på ett kol, har mycket att göra efter jobbet- tömma bilen på saker, städa lite hemma och åka till mor och far. Lite sol kanske man hinner med också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: