Gimme some sun!!!

2009-03-03 @ 10:26:03

När man trodde att det värsta snöandet var över och vårsolen skulle få titta fram lite mer, ja då kommer det mer.... SNÖ!!! Fint väder under veckan när man arbetar, men som fort man är ledig- vips så drar sig solen in i sitt mjuka molntäcke och slumrar lite till. Jag hade hoppats på en kopp kaffe mot en solvägg- något som irländarna nog skulle klia sig i huvudet över. Det är vinter, då håller man sig inne!
En februari hade vi 2 dagar med +20, det var fantastiskt väder- och som inbiten nordbo, van att ta varje solchans, så satt vi framför huset i shorts, drack kaffe och läste. Grannarna som åkte förbi stirrade något alldeles, vi vinkade glatt till dem... de vinkade något tveksamt tillbaka... tokiga utlänningar, sitter ute... dessutom mitt i vintern!! Vi såg nästan aldrig våra grannar ute i sina trädgårdar, förutom för att tvätta bilen eller ev lite ansning av trädgården. Vi hade inte ens en riktig trädgår, bara en lite gräsremsa på framsidan och lite på sidan av uppfarten, men dem utnyttjade vi flitigt. Åhhhh vad jag saknar Irland! När man tittar ut i snöran känns det väldigt avlägset med gröna gräsmattor, vårblommor, regn och, rätt ofta under vintern faktiskt, sol. Enligt TV4 så har Portloaise (som faktiskt fanns med på väderkartan!) +5 och regntunga skyar. På torsdag blir det +7 och lite sol, fredag +8 och mulet igen. Måste nog läsa lite Leinster Express innan jag gör mig klar för jobbet....


Slán!



Bild HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: