Lång dags färd mot natt

2009-03-11 @ 09:13:58

Tisdagen blev en lång dag, började 8 i Svanabyn, för att vid 17-tiden åka till Strömsund och hjälpa Estetklasserna med smink till Lejonkungen. Det är 2 tjejer som ksa hålla i smink, så vi kollade i lite böcker och provmålade. Det mesta blev bra, men hyenan och babianen måste filas lite på tror jag. Det är ju alltid så med nya målningar, det måste testas och modifieras. Tyvärr blev det lite tidsbrist, så det blev bara ena tjejen som tesmålade en karaktär, men jag tror att de fixar det alldeles utmärkt tillsammans i a f. Lite övning är det som behövs, samt kanske kolla av hur mycket tid man behöver för att sminka alla. Först runt 22-tiden eller så var jag hemma
Nu är det sanrt dags att gå på jobbet. Hittade så fina zinkkrukor på affären i Svanabyn, köpte 3 själv för att ha kryddor eller pelargoner i, samt tog några till butiken i Dorotea. Kommer att lägga upp bilder på Agas blogg..


Väl mött!

Kommentarer
    Postat av: Anna

    Har pratat med min vän som har öpppnat lekland. Hon undrade hur mycket du skulle ta för att sitta och måla barn i typ 3 timmar. Dom ska eventuellt ha en tema dag den 25 april......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: