Solen som försvann

2009-03-12 @ 09:03:13

Klockan 7.55 imorse fick VF för sig att ringa ang prenumeration av deras tidning... 7.55...  jag var övertygad om att det hade hänt något. Upp kom jag i a f med en himla fart och konstaterade att det fortfarande var klart och kallt... och i stort sett fullt dagsljus!! Härligt! Så här en timme senare så har solen försvunnit bakom luddiga moln och syns bara som en svag ljuscirkel på himlen. Snö ska det visst komma också.

Jag har ägnat morgonen åt att titta på flyg och tåg till Stockholm vid Kristi Himmelfärdshelgen. Det varierar verkligen:
Tåg 825:- från Dorotea
Sas 898:- från Umeå. och en dag mindre i Stockholm
Next Jet ca 1700:- från Vilhelmina flygplats. Enkel biljett måndag dock 500 kr- helt ok.
Malmö Aviation 987:- från Umeå
Norwegian 474:- från Umeå

And the Winner iiiiissssss...... Norwegian.. om vi inte ska ta bilen.
Trist att tåg är så bökigt och många gånger dyrt. Avgångstiderna var helt galna och man får byta massor med gånger.
Min kompis Å, som kanske ska följa med, vill gärna flyga, då hon aldrig gjort det förr. Nackdelen med att inte ha bil är att det är svårare att ta sig runt, vi ska ju kolla lite trädgårdar och sånt. Ja, vi får se vad det, men vi måste snart göra slag i saken om vi ska hinna få resan till vettigt pris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: